در جلسه کابينه، طرح بودجه ملی سال مالی (١٣٩٧)که ٣٥٧ ميليارد و ٦٩١ميليون و٤٩٣هزار افغانى است در پرنسيپ مورد تاييد قرار گرفت.

کابینه افغانستان طرح بودجه سال ١٣٩٧ را تایید کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه کابينه، طرح بودجه ملی سال مالی (١٣٩٧)که ٣٥٧ ميليارد و ٦٩١ميليون و٤٩٣هزار افغانى است در پرنسيپ مورد تاييد قرار گرفت.

در جلسه کابينه که به رياست محمداشرف غنى، رئيس جمهور افغانستان در ارگ داير گرديد، اکليل حکيمی، وزير ماليه بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۷ را به جلسه ارائه نموده و خاطرنشان کرد که بودجۀ عادی و انکشافی برای نخستین بار يکجا و به شکل واحد و به اساس تصنيف اقتصادی، وظايف و تقسيمات ولايتی در مطابقت با معيار های بين المللی، با در نظرداشت اصل حسابدهی ترتيب گرديده است.

وی افزود: در اين بودجه برای نخستین بار شرح خطرات مالی، قرضه های مشروط و دارايی ها در نظر گرفته شده است.

حکيمى گفت که بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۷ تغييرات عمده را در رويکرد حکومت در عرصه برنامه گذاری در پی داشته است؛ اصلاحات در بودجه در راستای کاهش فساد و تقويت مديريت مالی عامه و تخمين های واقع بينانه‌تر برای برنامه های موجود، حکومت را قادر می سازد تا محدوده مالی موجود را برای سرمايه گذاری های جديد به شکل بهتر مشخص نموده و روند انتقال منابع از فعاليت های دارای اجراآت ضعيف و دارای اولويت کمتر را به فعاليت های دارای اولويت بيشتر و دارای اجراآت خوب تر، تسريع بخشد.

کابينه افغانستان پس از بحث ضمن ابراز سپاس از ابتکار و نو آوری وزارت ماليه که بودجه ملی را برای نخستین بار به شکل واحد و به اساس تصنيف اقتصادی، وظايف و تقسيمات ولاياتی ترتيب نموده، بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۷ را مورد تاييد قرار داد.

همچنان کابنيه، وزارت ماليه را موظف نمود تا مشکل عينی بودجه ای وزارت ها را در هماهنگی با آنها در کميته بودجه در پنج روز بازنگری نموده و به جلسه کابينه ارائه نمايد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار