استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از روند پذیرش زائران پاکستانی اربعین سرعت و نظم در ارائه خدمات به زائرین را خواستار شد و بر حفظ کرامت انسانی آن‌ها تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز در جریان بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه اظهار داشت: خدمت به این زائرین که زائر مشهد و قم و عتبات عالیات هستند برای خادمین افتخار بزرگی است که خادم الائمه هستند.

وی با بیان اینکه نفس و قدوم زائرین برای استان متبرک است، افزود: میرجاوه به عنوان یک شهر سنی‌نشین، اولین منزل زائرین پاکستانی به کشور است که مورد استقبال و میزبانی مردم میرجاوه قرار می‌گیرند و باید در این اخوت و همدلی، برای رفع تشنگی زمین و بارش رحمت الهی دعا کرد.

هاشمی در رابطه با برخورد‌ها و رفتار‌های خشن مسئولین پاکستان با زائران کشورشان، گفت: این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده‌ایم و در نشست‌های آینده با مقامات دولتی پاکستان این موضوع را به صورت جدی متذکر خواهیم شد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر حضور مستمر نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های متولی در میرجاوه تا زمان اعزام همه زائرین تاکید کرد و ارزان سازی و ارزش‌گذاری خدمات را خواستار شد.

وی همچنین از تلاش‌های صورت گرفته برای پذیرش زائران از طریق مرز‌های جنوب استان در سال‌های آتی خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، تمرکز و افزایش تعداد زائران در مرز میرجاوه از بین می‌رود.

گفتنی است از ابتدای مهرماه تاکنون حدود ۳۸ هزار زائر پاکستانی عاشق آستان بوسی حرم ائمه (ع) و عتبات عالیات از مرز میرجاوه عازم کربلای معلی شده‌اند و در ۲ هفته گذشته ۱۷ هزار و ۴۹۰ زائر پاکستانی، خدمات بهداشتی درمانی شامل واکسیناسیون فلج اطفال و معاینات پزشکی دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ی

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روند خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.