عضو حزب اعتماد ملی گفت: هر اندازه که توانمندی‌هایمان را افزایش دهیم، دشمنی‌های آمریکا بی اثر می‌شود.

حق شناسمحمد جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه‌های مقابله با دشمنی‌های آمریکا، اظهار کرد: توانمندی ، مهمترین راه مقابله با دشمن خارجی و رقیبانی است که در عرصه بین‌الملل برای رسیدن به پیشرفت رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: در جهانی که سرشار از رقابت است و رقابت‌ها به کینه و دشمنی تبدیل می‌شود، اگر نتوانیم به توانایی‌های خودمان متکی باشیم و نیازهای خودمان را مرتفع کنیم، دچار مشکل می‌شویم.

حق شناس درباره دلایل دشمنی‌های آمریکا با ایران، بیان کرد: فکر می‌کنم آمریکا نگاهش این است که به عنوان ابر قدرت مطلقی بعد از جنگ جهانی دوم، در جایگاه نظام بین‌الملل برای خودش موقعیتی تعریف کند، طبیعتا اگر الگویی برای او مزاحمت ایجاد کند، تحمل نخواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره الگوی جمهوری اسلامی که آمریکا آن را برنمی‌تابد، گفت: انقلاب اسلامی در مقطعی که جهان دو قطبی حاکم بود شعار محوری" نه شرقی- نه غربی"  را مطرح کرد، اگر به این شعار که "نه" به دخالت‌های بیگانگان است، وفادار باشیم  و دو خواسته استقلال و آزادی در کنار هم قرار بگیرند، قطعا کشور آسیبی نخواهد دید.

توجه و تقویت به تولید داخلی حرکتی هوشمندانه است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مقتدر باشیم، باید تلاش کنیم در حوزه‌های مختلف توانمندی خودمان را افزایش دهیم.

وی تقویت تولید ملی را حرکتی هوشمندانه عنوان کرد و گفت: یکی از مسائلی که مورد توجه قرار گرفته است بحث بی نیازی کشور به خارج از است ما باید در حوزه‌های مختلف در مسیر تقویت تولید داخلی حرکت کنیم.

حق شناس تصریح کرد: هر اندازه که بتوانیم توانمندی‌هایمان را افزایش دهیم در نتیجه آن، موقعیتی ایجاد می‌شود که دشمنی‌های آمریکا هم نتواند اثر بخش باشد و به ما آسیبی  برساند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به شاخصه‌هایی که می‌توانند در اقتدار کشور  موثر باشند، گفت: حرکت به سمت تولید داخلی، افزایش ارزش پول ملی، کیفیت بخشیدن به صادرات، تعریف واردات در حد نیاز، جلوگیری از واردات کالاهایی که خیلی مورد  نیاز کشور نیستند، مبارزه با فساد، رانت و ویژه خواری قطعا می‌تواند کشور را در حرکت به سمت اقتدار کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار