رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خواستار توجه بیشتر مدیران شهرستان به آبیاری قطره‌ای شد.

عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: نباید آب به صورت لوله انتقال یابد ما باید به شکل مطالعاتی و علمی شرایط زیست محیطی را درک کنیم و از ظرفیت کمیته حفاظتی منابع آبی موجود در شهرستانها به شکل مؤثر استفاده کنیم تا به این مشکل پایان دهیم.

وی افزود: وزارت جهاد اعتبارات و برنامه های مناسب و مطلوبی در نظر گرفته وهمه ما باید در تحقق این پروژه ساعی و مشارکت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان درخصوص عملکرد منابع طبیعی در قبال مردم روستای هر منطقه گفت: به شکل کلی نقش و عملکرد مدیریت و بدنه سیستم منابع طبیعی استان را مناسب و مؤثر ارزیابی میکنم اما در مورد حمایت مردم روستا هرشهرستان باید بیشتر تلاش کنیم.

بازدار با تاکید به این مقوله که زارع با زمین خوار متفاوت است گفت: زارع یا کشاورز عنصر تاثیرگذار دربهره وری و فرآیند محصولات کشاورزی است و زمین خواران عناصری سود جو هستند و باید برابر قانون با آنها برخورد شود.

بازدار در ادامه گفت: یک فرد سود جو ممکن است در حاشیه هر شهر اقدام به تغییر کاربری و ساخت ساز غیر مجاز کند و نباید با آنها مسامحه کرد و همه ما درتقابل با منابع جنگل و مالکیت دولت مسوول و مکلفیم اما یک کشاورز در روند تولید نقش دارد و ممکن است در دور افتاده ترین نقطه روستایی که گاها دسترسی کاملی به سیستم درمانی وسایر امکانات ندارند با مشکل مواجه باشند بنابراین ما نیز نباید آنها را در تنگنا و محرومیت قرار دهیم بلکه باید با آنها گفت‌وگو و بخشی از مشکلاتشان را حل کنیم و به عبارتی آنها را در عرصه مدیریت و حمایت کنیم تا اعتماد متقابل بین مسئولان و کشاورزان تعمیق بیشتری یابد و این رفتار یک نوع تعامل مطلوب با کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/د

زمین‌خواران عناصری سودجو هستند که باید با آنان برخورد قاطع شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.