پیش‎بینی می‌شود یک هزار و ۱۰۰ تن انار از باغات استان چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

برداشت یک هزار و ۱۰۰ تن انار در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت انار از اواخر مهرماه امسال از ۱۵۵ هکتار باغ بارور استان آغاز شد و پیش بینی می شود یک هزار و ۱۰۰ تن انار شامل ارقام ربی، رباب، ملس و بادرود از این باغات برداشت شود.

وی با بیان ادامه برداشت انار در استان تا اواخر آبان افزود: چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای ۱۶۵ هکتار باغ انار است که ۴ هکتار آن شامل نهال غیر بارور می‌باشد.

شیرانی ادامه داد: ۴۰۰ تن از محصول امسال باغات انار استان برای تهیه رب انار و مابقی به صورت تازه خوری و تهیه فرآورده‌های دیگر مانند ناردنگ و ترشی مصرف می‌شود.

وی با بیان وجود بیشترین سطح باغات انار چهارمحال و بختیاری با ۱۲۲ هکتار در شهرستان کیار اضافه کرد: روستای دورک اناری از توابع بخش ناغان این شهرستان با ۹۰ هکتار باغ، مهم‎ترین مرکز تولید انار در استان است.

گفتنی است: حدود ۸۰ درصد از خانواده‌های روستای ۲ هزار نفری دورک اناری در ۱۲۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان، از طریق باغات انار امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/خ

برداشت بیش از یک هزار تن انار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار