سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در مرزهای منتهی به کشور عراق برای ارائه خدمت به زائران اباعبدالله مستقر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ پیر حسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور بابیان اینکه هر مرز یک بیمارستان سیار عمومی دارد که می‌تواند خدمات خودش را ارائه دهد، افزود: بیمارستان سیار شلمچه مجهز به اتاق عمل، آزمایشگاه و بخش‌های ویژه هم هست و هر مرز یک بیمارستان سیار ویژه دارد که درمانگاه‌ها و امکانات بسیار مناسبی در آن مستقر است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: حدود 6 هزار نیرو دانشگاه‌های پزشکی منتهی به مرزها را یاری می‌کنند که شامل متخصص‌های پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر هستند البته مرزهای شرقی هم توسط همکاران بهداشت ما پایش و رصد می‌شوند.

۸۰۰ دستگاه آمبولانس در مرزهای منتهی به عراق مستقر هستند

کولیوند با اشاره به اقدامات آموزشی بهداشتی انجام‌شده، افزود: کتابی هم تحت عنوان راهنمای سلامت به زائران چاپ‌شده که تقدیم زائرن می‌شود و کمک‌کننده در امر پیشگیری است که در این کتاب هر آنچه مردم باید انجام دهند تا سالم بمانند توضیح داده‌شده است.

وی گفت: سایر دستگاه­ها مانند پلیس و اداره راه هم باید کمک کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد هرچند همکاران ما در هرکجا که نیاز به خدمات سلامت باشد لحظه‌به‌لحظه حضور دارند و دسترسی‌ها هم بسیار راحت و آسان است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: تدابیری که مسئولان امر و مسئول اورژانس دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام داده­اند قابل‌تقدیر است و از مسئولان امر نیز تشکر می‌کنم که این خدمت را توانستند ایجاد کنند و در خدمت زائران باشند.

کولیوند بابیان اینکه تاکنون 27 هزار نفر در شلمچه مراقبت‌های درمانی داشتند، گفت: همه این افراد نیز درمان و مرخص شدند.

وی افزود: در مرزهای دیگر به دلیل سنگینی تردد آمار ما بیشتر است و آمار قابل‌توجهی است. بالگردهای اورژانس هوایی هم اینجا مستقر هستند که در صورت نیاز خدمت‌رسانی کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: ازنظر بهداشت و درمان اصلاً جای نگرانی نیست و ساختارهای مناسبی در این راستا در شلمچه ایجادشده است.

انتهای پیام/د

استقرار آمبولانس در مرزهای منتهی به عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.