معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از آغاز حرکت بزرگترین کاروان پیاده روی ۴۰ هزار نفری اربعین در ایران از منطقه ملاشیه اهواز خبر داد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدحسن واحدی  در نشستی خبری با موضوع اقدامات صورت گرفته در ستاد استانی اربعین و زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر، افزود: محل‌های اسکان و ایستگاه‌های پذیرایی زائران از نظر امنیتی بررسی شده اند و با وجود کمیته امنیتی زائران، مشکلی در این خصوص نیست.


وی گفت: طرح جامع زیارت از سال ۹۵ که یک طرح پنج ساله است شروع به فعالیت کرده است و تا کنون از ۸۲۵ پروژه، ۱۲۰ مورد آن با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان عملیاتی شده و مابقی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی  با اشاره به اینکه در عرصه طرح جامع زیارت چند اقدام اساسی انجام شده است گفت: اولین اقدام راه اندازی رادیو زیارت است که به صورت آزمایشی دنبال می‌شود و افتتاح رسمی آن با حضور مقامات کشوری خواهد بود.
 
واحدی افزود:۸ ساعت از برنامه های این رادیو توسط تولیدات خراسان رضوی، ۸ ساعت تولیدات سایر استان‌ها و ۸ ساعت تکرار برنامه‌ها خواهد بود و محتویات آن توسط آستان قدی رضوی اجرا می‌شود، همچنین سیمای زیارت نیز تا سال ۹۸ افتتاح می‌گردد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص زائرسرا‌های ارزان قیمت ابراز کرد: ۳۰ زائر سرای ارزان قیمت برای ۳۰ استان با هزینه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در غالب زمین و پروانه به استان‌های کشور ساخته می‌شود که چهار مورد آن افتتاح شده و مابقی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. علاوه بر این، ۱۵ هزار تخت برای افراد کم و بی بضاعت که این افراد توسط نماینده، ولی فقیه دراستان‌ها شناسایی شده اند، در نظر گرفته شده است.

واحدی با اشاره به سرمایه گذاری گردشگری تصریح کرد: پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری گردشگری در استان انجام شده که بین ۳۰ تا ۸۰ درصد از این پروژه ها، در حال فعالیت هستند.
 
وی  در رابطه با بحث زائران خارجی گفت: این بحث نیز هدف گذاری شده است تا مقدمات حضورشان فراهم شود و امیدواریم سال آینده ۱۵ درصد افزایش داشته باشد، همچنین کشور‌های عراق، ترکیه، پاکستان و هندوستان جز کشور‌هایی هستند که امسال در دستور کار سفر به مشهد قرار گرفته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سیاست آستان قدس رضوی و معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی در یک مسیر حرکت می‌کنند تاکید کرد: به دنبال مردمی کردن مقوله زیارت هستیم و نسبت به سال گذشته، ۶۰ درصد مشارکت مردم افزایش پیدا کرده است، امسال ۳۱۰ دستگاه کامیون از کمک‌های مردمی برای کمک به زائران اعزام شده اند. همچنین در سال گذشته، مشهدی‌ها با درخواست خودشان، حدود دو هزار نفر از زائران را در خانه هایشان پذیرایی کردند که امسال این تعداد به پنج هزار نفر می‌رسد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امسال برای برگشت زائران پیاده، چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس آماده خدمت رسانی به زائران هستند که سال گذشته این آمار، چهار هزار دستگاه بود و در ۳۸ مدرسه فرهنگ میزبانی اجرا خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 

نشست خبری معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.