قهرمان المپیک ریو گفت: یک متر از خاک ایران را با کل دنیا عوض نمی کنم و شایعه پناهندگی من زشت است.

کیانوش رستمی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خود در آستانه رقابت های جهانی وزنه برداری بیان کرد: خدا راشکر تمریناتم را دنبال می کنم و امیدوارم تا زمان آغاز رقابت های جهانی این روند خوب را ادامه دهم. البته آسیب دیدگی شدید برخی مواقع سد راه من شد.

او ادامه داد: امیدوارم مسئله روادید تمام وزنه برداران رفع شود و آن ها با شرایط بدنی خوبی در رقابت های جهانی شرکت کنند و در آن مسابقات بهترین نتایج را بگیرند.

قهرمان دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه برداری المپیک ریو درباره تمرین کردن زیرنظر برادرش تصریح کرد: زمانیکه به اردوی تیم ملی دعوت شدم فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد برای حضور در تمرینات این تیم باید یک نفر به عنوان همراه یا مربی کنار من باشد. در این شرایط من هم کورش رستمی، برادرم را انتخاب کردم. بنابراین به اصرار فدراسیون زیرنظر برادرم تمرین می کنم و اگر مسئولان می خواهند او در کنارم نباشد قبول می کنم. به هر حال باید مراحل قانونی انجام شود.

رستمی درمورد آسیب دیدگی اش گفت: از هفت سال پیش از ناحیه زانو آسیب دیدگی داشتم که دکتر رازی این موضوع را با مداواهای ویژه کنترل کرد. ۱۵ روز قبل از المپیک باردیگر این مصدومیت تکرار شد اما با فیزیوتراپی زیرنظر دکتر نوروزی توانستم تا حدی به آمادگی لازم برسم و در برزیل دل مردم ایران را شاد کنم. در حال حاضر هم با آسیب دیدگی تمرین می کنم و امیدوارم در رقابت های جهانی آمریکا نتیجه خوبی بگیرم.

او درباره شایعه پناهنده شدنش بیان کرد: یک ایرانی هیچ وقت هم وطن خودش را زیرسوال نمی برد. من پناهده نمی شوم چراکه قهرمان المپیک هستم و پناهندگی برای فردی مانند من معنی زشتی دارد. یک متر از خاک کشورم را با هیچ جای دنیا عوض نمی کنم.

رستمی درمورد محرومیت ۹ کشور و کناره گیری کره شمالی از حضور در مسابقات جهانی وزنه برداری اظهار کرد: درمورد این موضوع صحبت نمی کنم اما قطعا در نتیجه گیری تیم ایران در رقابت های جهانی تاثیرگذار است. به هر حال این موضوع خیر است و وزنه برداران ایرانی برای موفقیت در رقابت های جهانی ریاضت کشیده اند. امیدوارم آن ها نتایج خوبی کسب کرده و دل مردم ایران را شاد کنند. اگر کشورهای دیگر هم پاک بودن وزنه بردارانشان را ثابت می کردند راه موفقیت برای آن ها هم هموار بود.

دارنده ۲ مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان درباره غیبت حریفان روس و چینی اش در مسابقات آمریکا گفت: این موضوع برای من اهمیتی ندارد. از سال ۲۰۱۱ که مدال طلای رقابت های جهانی را کسب کردم تنها رقیبم را رکورد جهانی دیدم و امروز هم همان وضعیت وجود دارد. حریف اصلی ام در آمریکا هم رکورد جهان است و امیدوارم این روند به شکل ویژه تداوم یابد و اتفاق های خوبی برای من بیفتد.

قهرمان المپیک ریو درمورد تمرینات اختصاصی خود، پاسخ داد: نتایج من در المپیک مشخص است و با همین شیوه خاص توانستم قهرمان المپیک شوم و هیچ مشکلی از این بابت نمی بینم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در مسابقات جهانی اطمینان دارید یا خیر،گفت: شک نداشته باشید اگر دوست نداشتم در این مسابقات حاضر شوم حتی یک روز هم در این سالن نمی‌ماندم. واقعا دوست دارم که پرچم ایران را دوباره با اهتزاز در آورم و قصدم فقط همین است و بس.ما ایرانی هستیم و همه دوست داریم که پرچم ایران به اهتزاز در آید،همه باید کمک کنیم که اگر یک ورزشکار زمین می‌خورد دستش را بگیریم تا بلند شود چون ممکن است این اتفاق دیر یا زود هم برای خودمان پیش بیاید.

رستمی درباره حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی وزنه برداری اظهار کرد: حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی به تمام وزنه برداران دلگرمی می دهد.

انتهای پیام/

اظهارات کیانوش رستمی درباره آخرین وضعیت تیم ملی وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار