مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: پروژه گازرسانی به ۱۵ روستای بیرانشهر بعد از یک سال ونیم هنوز بلاتکلیف بوده و دلیل آن نیز همکاری نکردن شهرداری این شهر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حشمت اله شمس خرم‌آبادی، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون به ۱۰۰ روستای استان گازرسانی انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، بیان کرد: در شهرستان خرم‌آباد ضریب نفوذ گاز نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر است و فعلاً باید به نحوی عمل کنیم که سایر شهرستان‌ها استان به یک ضریب متعادل برسند.

مدیرعامل گاز لرستان با اشاره به وضعیت گازرسانی به روستا‌های بیرانشهر، گفت: قرار بر این بود که برای گازرسانی به روستا‌های بیرانشهر بخشی از خط انتقال از داخل این شهر عبور کند، اما اکنون اکنون شاهد مخالفت شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: هر چند با شهردار توافق انجام شد که خسارت به آن‌ها پرداخت خواهیم کرد متأسفانه شهرداری همکاری نکرد و این پروژه یک سال ونیم است بلاتکلیف است.

شمس خرم‌آبادی اذعان کرد: این خط باید در داخل شهر بیرانشهر عبور کند و تا زمانی که این اقدام صورت نگیرد گازرسانی به ۱۵ روستای این مسیر غیرممکن است.

وی یادآور شد: شرکت گاز استان ۱۲۷ میلیارد از مردم، ادارات و صنایع طلب دارد و برای وصول آن‌ها با مشکل مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اعلام این خبر که دو شهر از شهر‌های استان از نعمت گاز بی‌بهره هستند، تأکید کرد: دو شهر شول‌آباد الیگودرز و درب گنبد کوهدشت فاقد گاز طبیعی هستند که پیمانکار درب گنبد مشخص شده و در حال فعالیت بوده و شول‌آباد نیز پیگیر مشکل مجوز آن هستیم که هرچه زودتر کار را شروع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقلیم بندی‌های اعلام شده توسط پژوهشکده هواشناسی بوده و شرکت ملی گاز ایران دخالتی در این اقلیم بندی نداشته است.

انتهای پیام/د

شهرداری با شرکت گاز لرستان همکاری نمی‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.