عربستان سرمایه‌گذار میلیاردر سعودی را به اتهام فساد مالی بازداشت کرده است اما برخی رسانه‌ها دلیل دیگری را برای دستگیری او مطرح کرده‌اند.

فساد مالی علت بازداشت شاهزاده ولید بن طلال بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از روزنامه الاقتصادیه نوشت عربستان شاهزاده ولید بن طلال، سرمایه‌گذار میلیاردر سعودی، را به اتهام فساد مالی بازداشت کرد.

این روزنامه اقتصادی عربی نوشت ولید در بین ۱۱ شاهزاده و ۳۸ مقام کنونی یا سابق سعودی است که در قالب تحقیقات فساد مالی بازداشت شده‌اند.

یک مقام بلندپایه سعودی نیز تایید کرد شاهزاده ولید بن طلال و ابراهیم عساف، وزیر دارایی سابق عربستان سعودی، بازداشت شده‌اند و در این کشور تحت بازجویی هستند.

این در حالیست که برخی رسانه‌ها اتهام فساد مالی را بهانه‌ای برای بازداشت این افراد برای هموار کردن مسیر به قدرت رسیدن محمد بن سلمان پسر پادشاه عربستان عنوان کرده‌اند.

به نوشته این منابع، ولید بن طلال پیشتر در نشست خاندان حکومتی عربستان تهدید کرده بود در صورتی که شاهزاده محمد بن نایف (ولیعهد سابق) که در بازداشت خانگی به سر می‌برد، آزاد نشود همه اموال خود را از عربستان به اروپا انتقال می دهد.

ولید ثروتمندترین فرد در عربستان است که سمت‌های زیادی در این کشور و همچنین سهام شرکت «سیتی گروپ» دارد.

انتهای پیام/

بازداشت شاهزاده ولید بن طلال به علت فساد مالی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار