مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی گفت: مطالعه ی فاز اول پوشش گیاهی و جانوری بیابان لوت به پایان رسید.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رضایی ملکوتی،مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی گفت:به دلیل اولویت مطالعه ی پوشش گیاهی و جانوری منطقه بیابان لوت ، فاز اول پژوهش در خصوص فلور بیابان لوت پایان یافت.

وی با بیان اینکه بیابان به منطقه ی وسیع و خشکی گفته می شود که پوشش گیاهی، حیات و میزان بارندگی در آن کم است،افزود: در عین حال انواع متنوع و گوناگون گیاهانی که خود را با شرایط سخت بیابان وفق داده اند بسیار ارزشمند و قابل تأمل هستند.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی گفت: در همین راستا و با عنایت به اهمیت پژوهش و مطالعه در این زمینه، پایگاه میراث جهانی بیابان لوت استان پس از تخصیص 100 میلیون ریال از اعتبارات ملی با همکاری دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند فاز اول بررسی و شناسایی فلور بیابان لوت را به اتمام رساند.

رضایی ملکوتی گفت: ثبت بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو، وظیفه و مسئولیت ما را در قبال حفاظت و نگهداری از آن بسیار سنگین می کند و به دلیل ویژگی های خاص جغرافیایی و تاریخی، بسیار ضروری است که توجه بیشتری به اقدامات مدیریتی، حفاظتی و نظارتی لوت شود.
انتهای پیام/ب


مطالعه پوشش گیاهی بیابان لوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار