فتحی‌پور مطرح کرد:

صرفه‌جویی 5 میلیون دلاری با تولید ترانسفورماتور‌های نیروگاه‌های بادی

مدیرعامل یک شرکت فنا‌ور گفت: با تولید ترانسفورماتور‌های نیروگاه‌های بادی‌ سالیانه از خروج 5 میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود.

صرفه‌جویی 5 میلیون دلاری با تولید ترانسفورماتور‌های ویژه‌ نیروگاه‌های بادی به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارسلان فتحی‌پور‌ مدیر عامل یک شرکت فنا‌ور در حوزه تجهیزات برق صبح امروز در مراسم رونمایی‌ از ترانسفورماتور‌ ویژه نیروگاه‌های بادی و ترانسفر‌‌ فوق کم تلفات که در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: متخصصان جوان ایرانی برای اولین بار‌ موفق به ساخت ترانسفورماتور‌های ویژه نیروگاه‌های بادی با قدرت‌های 2.7 و 3.4 مگاولت‌ آمپر‌ با قابلیت‌های بسیار خوب نصب‌ در توربین‌های بادی شدند.

 وی بیان کرد: در گذشته ترانسفورماتور‌های ویژه نیروگاه‌های بادی وارداتی بودند اما با طراحی و تولید این نوع از ترانسفورماتورها‌ سالانه بیش از 5 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی‌ در کشور انجام می‌شود.

 فتحی‌پور با بیان اینکه در طراحی و تولید ترانسفورماتورهای‌ ویژه‌ نیروگاه‌های بادی یک تیم 25 نفره از جوانان متخصص با یکدیگر همکاری داشتند، افزود: جوانان متخصص‌ پس از 5 ماه فعالیت‌ توانستند‌ ترانسفورماتور‌ ویژه‌ نیروگاه‌های بادی را طراحی‌ کنند‌ و در حال حاضر‌ خط تولید‌ انبوه آن نیز آغاز به کار کرده است.

 وی عنوان کرد: قدرت بالای این ترانس‌ها، قابلیت‌ نصب‌ آنها در توربین‌های بادی‌ از جمله‌ ویژگی‌های مهم این نوع ترانسفورماتور‌ است که به وسیله‌ متخصصان‌ جوان‌ این شرکت‌ فناور‌ طراحی و تولید شده است.

 فتحی‌پور با بیان اینکه ترانسفورماتورهای‌ ویژه‌ نیروگاه‌های بادی دارای قدرت بالایی هستند، افزود: برق تولیدی‌ ناشی از نیروی گاز‌ که در نیروگاه‌های‌ بادی وارد شبکه توزیع‌ برق‌ می‌شوند مقرون به صرفه است و طراحی این نوع ترانسفورماتور‌ می‌تواند در تولید برق‌ به وسیله نیروهای بادی رشد بالایی‌ داشته باشد.

ورود سالیانه 4 میلیون دلار ارز با تولید داخلی ترانس‌های فوق کم تلفات‌ 

 وی در خصوص ساخت ترانس‌های فوق کم تلفات‌ اظهار کرد: در جهت کاهش تلفات شبکه‌ برق‌ کشور و همچنین در راستای سیاست‌های وزارت نیرو، جوانان متخصص‌ این شرکت‌ فناور موفق‌ به تولید ترانس‌های فوق‌ کم تلفات برای خطه‌ جنوب کشور شدند. این ترانس‌ها قادر به کاهش تلفات شبکه هستند و از هدر رفتن انرژی‌ تا حد زیادی‌ جلوگیری می‌کند.

 وی یادآور شد: طراحی ترانسفورماتور‌های‌ توزیع آلومینیومی‌ در راستای‌ کاهش قیمت تمام شده و همچنین کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای مورد نیاز است که این شرکت‌ فناور‌ قرادادهای‌ خوبی را برای صادرات قطعات ترانس‌های تولید داخل‌ با کشورهای منطقه به امضاء رسانده است و این کار باعث‌ ورود سالیانه 4 میلیون دلار ارز به کشور می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار