مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

امسال رکود واگذاری زمین در شهرک های صنعتی شکسته شد

در نیمه نخست امسال حدود 180 هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان قم واگذار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ امیر طیبی نژاد  با اشاره به واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان قم به سرمایه گذاران اظهار کرد: امسال رکورد واگذاری زمین در این شهرک‌ها در طول 20 سال اخیر شکسته شده و در نیمه نخست امسال حدود 180 هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان قم واگذار شد، این در حالی است که هنوز ت در بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیشترین آمار واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان قم به سرمایه گذاران در طول دو دهه اخیر حدود 70 هکتار زمین در طول یک سال بود، اما امسال تنها به یک سرمایه گذار برای احداث کارخانه خودروسازی در استان، 105 هکتار زمین در شهرک صنعتی محمود آباد واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: ظرفیت برق رسانی به شهرک صنعتی محمود آباد از 30 مگاوات به 90 مگاوات رسید، اکنون مصرف برق در این شهرک حدود 50 مگاوات است و تا پنج سال آینده مشکلی در زمینه برق رسانی به شهرک صنعتی محمود آباد وجود ندارد.

طیبی نژاد با اشاره به انتقال یکی از شرکت‌های تولید لوازم خانگی به استان قم اظهار کرد: با انتقال این شرکت به شهرک صنعتی محمود آباد در استان قم در طول دو سال اخیر حدود هزار و 150 نفر شاغل شدند، همچنین سرمایه گذاری برای احداث کارخانه خودروسازی در این شهرک، یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کارخانه خودروسازی در استان قم احداث شود، حدود 100 تا 150 واحد تولیدی زیرمجموعه این کارخانه برای قطعه سازی در استان به وجود می‌آید و احداث کارخانه خودروسازی در قم اثرات مثبتی را برای استان دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: باید بانک‌ها از فعالیت‌های تولیدی در استان بیشتر حمایت کنند، سود بالای تسهیلات بانکی موجب شده است که برخی از افراد به فعالیت‌های تولیدی رغبت نداشته باشند.

انتهای پیام/ت

سود بالا ی تسهیلات بانکی مانع رغبت به فعالیتی تولیدی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار