رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون حدود ۲۶ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

ارائه خدمات بهداشتی به ۲۶۰۰۰ زائر پاکستانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمودرضا میری بنجار رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی در مرز اظهار داشت: روز گذشته ۸ هزار و ۳۲۰ زائر پاکستانی اربعین حسینی در بدو ورود به کشور از لحاظ مسائل بهداشتی مورد غربالگری قرار گرفتند و واکسیناسیون پولیو نیز برای همه این عزیزان انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: با احتساب آمار دیروز، از ابتدای آبان ماه ۲۵ هزار ۷۹۰ زائر پاکستانی که از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شده‌اند خدمات بهداشتی را دریافت کرده و این رقم معادل ۱۰۰ درصد زائران است.

وی با بیان اینکه بیماریابی، واکسناسیون، سم‌پاشی، گندزدایی محل‌های اسکان، نظارت بر کلرزنی آب و مواد غذایی توزیع شده و نظارت بر جمع‌آوری و دفع صحیح پسماند‌ها از جمله اقدامات بهداشتی است که در محل توقف و اسکان این زائرین انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۲ درمانگاه در پایانه مرزی میرجاوه فعال است و از مجموع افرادی که برای ویزیت به درمانگاه مراجعه کردند ۳۶ نفر برای دریافت درمان تکمیلی به بیمارستان اعزام شدند که ۲ نفر آنان خانم باردار بودند.

میری افزود: شناسایی موارد ابتلا به بیماری‌هایی مثل مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای زائران انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه خدمت به زائران و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) افتخار و سعادتی بزرگ است، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا آخرین نفر از زائرینی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند تمامی خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار