عضو حزب مردم سالاری گفت: قطعا با حذف دلار از مبادلات می‌توانیم قدرت مانور بیشتری در مقابله با تحریم‌ها و فشارهای آمریکایی‌ها داشته باشیم.

داریوش قنبریداریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت حذف دلار از مبادلات که مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه آن را مطرح کردند، اظهار کرد: دلار یکی از حربه‌هایی است که آمریکا معمولا در سیاست‌هایش  از آن برای فشار بر کشورهای دیگری که با او همراه نیستند، استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته محدودیت‌هایی از طرف آمریکا برای مبادله ایران با دلار ایجاد شد و مشکلات زیادی را برای کشورمان ایجاد کرد.

قنبری تصریح کرد: از طرف دیگر روسیه هم هدف تحریم‌های آمریکاست ، بنابراین دو کشور ایران و روسیه منافع مشترک زیادی دارند و می‌توانند دلار را از مبادلاتشان حذف کنند و به سمت مبادله با ارزهای محلی خود یا مبادله پایاپایی بروند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری بیان کرد: با حذف دلار از مبادلات، بخش قابل توجهی از فشارهایی که آمریکایی‌ها قصد دارند به ایران و روسیه وارد کنند، خنثی خواهد شد.

وی با بیان اینکه روس‌ها در گذشته هم به معاملات پایاپایی علاقه نسبتا خوبی داشتند که از این می‌توان استفاده کرد، افزود: قطعا با حذف دلار می‌توانیم قدرت مانور بیشتری در مقابله با تحریم‌ها و فشارهای آمریکایی‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار