هنرمندان گروه نمایشی تئاتر پیچک آبادان با حضور در مرز شلمچه به اجرای دو نمایش خیابانی با موضوع اربعین پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛«بزنگاه ابلیس» و «اشک خورشید» دو نمایشی است که هنرمندان آبادانی با زیبایی تمام  آن را به نمایش گذاشتند و با استقبال بسیار گرمی نیز از سوی زائران اربعین مواجه شد.

گروه نمایشی تئاتر پیچک به سفارش انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و حمایت استانداری و اداره کل فرهنگ و ارساد اسلامی این دو نمایش را برای زائران کربلای معلی اجرا کردند.

نمایش بزنگاه ابلیس نگاهی تازه به فاجعه ای کهن دارد که با به تصویر کشیدن لحظات شهادت حضرت علی اصغر به تقابل دیدگاه رحمانی و دیدگاه شیطانی در طول تاریخ می پردازد و در نهایت به ماهیت درونی انسان های معاصر می رسد.

در بزنگاه ابلیس امام حسین(ع) از موضع قدرت وارد شده و برای آب التماس و تمنا نمی کند و رفتار انسان ها را پس از موعظه و نشان دادن راه درست به خودشان وا می گذارد، در این اثر کارگردان تا جایی که امکان داشت تلاش کرده تا از دیالوگ کمتر استفاده کند و از زبان بدن برای انتقال مفاهیم بیشتر شود ببرد چرا که مردم آنچه را که می بینند بیشتر از آنچه می شنوند می پسندند، در واقع تاثیرگذاری بر قوه بصری بسیار قوی تر از قوه شنوایی است.

رفتن یا ماندن، ماندن یا نماندن شاید این بهترین عنوان برای معرفی نمایش اشک خورشید باشد، نمایشی که با به تصویر کشیدن چالشهای میان خیر و شر و نگاهی ویژه و درون گرایانه تر به لحظات سخت و نفس گیر تصمیم گیری حر می پردازد و ما به یاد ماندن ها و رفتن ها خودمان در زمان معاصر می اندازد و عمیقا بر پاشنه آشیل ما دست می اندازد، همان نقطه حساسی که احساسات مان را جریحه دار می کند و از ما تامل می خواهد.

انتهای پیام/د

اجرای نمایش های خیابانی با موضوع اربعین در مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.