سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه ۱۱ درصد گاز مصرفی کشور از پالایشگاه فاز ۱۲ پارس جنوبی تامین می‌شود گفت: در ۷ ماه امسال ۱۳.۲ میلیارد متر مکعب گاز از این فاز به شبکه سراسری گاز منتقل شد.

۱۳.۲ میلیارد متر مکعب گاز از فاز ۱۲ پارس جنوبی به شبکه سراسری منتقل شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سیدمحمدمهدی هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه پالایشگاه نهم را به عنوان بزرگترین پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی کشور و خاورمیانه دانست و اظهار داشت: بیش از ۱۱ درصد از گاز مورد نیاز کشور از فاز ۱۲ پارس جنوبی در پالایشگاه نهم این مجتمع تامین می‌شود که این فاز گازی نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره به دریافت گاز از سکو‌های گازی و خط پنجم سراسری خاطر نشان کرد: پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی در ۷ ماه امسال بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۶۲ میلیون متر مکعب گاز از طریق سکوی دریایی و خط پنجم سراسری دریافت کرده است.

سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی با اشاره به نقش مهم فاز ۱۲ پارس جنوبی در تامین گاز مصرفی کشور تصریح کرد: از میزان گاز انتقالی به پالایشگاه نهم پارس جنوبی در ۷ ماه امسال ۱۳.۲ میلیارد متر مکعب آن پس از فرآوری و تصفیه به شبکه سراسری گاز منتقل شده است.

هاشمی از آمادگی پالایشگاه نهم پارس جنوبی برای تولید پایدار گاز هموطنان در فصل سرما خبرداد و خاطر نشان کرد: عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی با تلاش تمامی واحد‌های عملیاتی در بخش‌های مختلف به خوبی و با رعایت کامل مسائل ایمنی و بدون هیچ گونه حادثه ناتوان کننده به سرانجام رسید و اکنون این پالایشگاه با تمام توان برای تولید پایدار گاز هموطنان در فصل سرما آمادگی لازم را دارد.

وی، تولید میعانات گازی را از دیگر تولیدات پالایشگاه نهم پارس جنوبی دانست و افزود: با تکیه بر توان متخصصان جوان و با تجربه در ۷ ماه امسال بیش از ۱۴ میلیون و ۴۶۱ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی تولید و صادر شده است.

سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی، تولید حدود ۴۶ هزار و ۶۹ تن گوگرد دانه بندی شده بسیار مرغوب را از دیگر تولیدات این پالایشگاه دانست و تاکید کرد: رکورد تولید روزانه گاز شیرین معادل ۸۳ میلیون متر مکعب در ۱۲ تیرماه امسال با تلاش متخصصان پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ز

۱۳.۲ میلیارد متر مکعب گاز از فاز ۱۲ پارس جنوبی به شبکه سراسری منتقل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.