فرماندار رزن با اشاره به  مسدود شدن تمامی چاه‌های غیر مجاز در شهرستان رزن گفت: تمامی چاه های غیر مجاز و  دارای حکم انسداد در راستای حفظ منابع آبی تا پایان آبان ماه امسال مسدود می شود.

چاه غیر مجاز مسدود می شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فتحعلی حسینی فرماندار رزن با اشاره به وجود چاه های غیر مجاز در رزن بیان کرد: با توجه به چالش های ناشی از کمبود بارش و منابع آبی زیرزمینی، مسدود کردن چاه های فاقد مجوز  با همکاری دستگاه قضایی مسدود خواهند شد.

وی با اشاره به ضرروت ایجاد راهکاری های مناسب در جهت صرفه جویی آب گفت: توسعه کشت گلخانه یکی از راهکارهای مهم و اثر گذار در کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی است.

فرماندار رزن تصریح کرد: تشکیل  اتاق فکر بخش کشاورزی با حضور جوانان و با هدف بررسی چالش ها و مسائل موجود، می تواند زمینه ای برای ارائه راهکارهای موثر به منظور توسعه بخش کشاورزی شود.

وی بیان کرد: از بانک ها و جهاد کشاورزی درخواست اعلام  ظرفیت های موجود در زمینه دریافت تسهیلات  به کشاورزان را داریم.

حسینی ادامه داد: دولت در راستای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت وام های کم بهره پرداخت می کند که از این تسهیلات می توان برای متقاضیان ایجاد گلخانه استفاده کرد.

فرماندار با بیان اینکه شرکت های بیمه گر باید تعهدات خود نسبت به کشاورزان خسارت دیده از جمله خشکسالی، سرمازدگی و تگرگ را انجام دهند، تاکید کرد پرداخت به موقع مطالبات خسارت دیدگان می تواند کشاورزان را نسبت به بیمه کردن محصولات ترغیب کند.

وی یادآوری کرد: پرداخت خسارت به کشاورزانی که محصول جو به صورت آبی و دیم و گندم دیم کاشته اند تایید شده و به زودی به آنان پرداخت می شود.

حسینی با بیان اینکه حفظ تعادل دام و مرتع باید مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: 15 هزار هکتار از 85 هزار هکتار اراضی گندم رزن به صورت آبی کشت می شود که باید با تحلیل و بررسی و انجام اقدام های لازم کشت آبی را کاهش داد.

 فرماندار رزن بیان کرد: طبق گزارش های دریافتی با اصلاح الگوی کشت و انسداد چاه های غیرمجاز 92 میلیون مترمکعب آب ، چهار سال گذشته در رزن صرفه جویی شده است.

انتهای پیام/د.ا

مسدود کردن چاه های غیر مجاز رزن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار