رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اصفهان گفت: چهار هزار هکتار از فضای شهر اصفهان دچار فرسودگی است و ۲۶ درصد از جمعیت این شهر ساکن بافت فرسوده هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شیرین طغیانی امروز در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده یکی از اصلیترین معضلات شهر اصفهان است، اظهار داشت: این بافت در همه مناطق شهر اصفهان مشاهده می‌شود و از نظر وسعت در مناطق یک و سه شهرداری بیشترین قسمت را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده عدم توازن در شهر را به وجود می‌آورد، ابراز داشت: باید توجه داشت که بی‌توجهی به بافت فرسوده مانند زلزله‌ای است که نسل‌های آینده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات موجود اقدامات سازمان نوسازی شهرسازی برای احیای بافت فرسوده کافی نبوده است، اظهار داشت: تلاش مدیران شهری در گذشته در این زمینه خیلی کندتر از شکل‌گیری بافتهای فرسوده بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از راهکارهای نوین برای احیای بافت فرسوده شهر اصفهان استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر و تحول در بافت‌های شهری به خصوص بافت‌های فرسوده یکی از مهم ترین ملزومات شهری است.

طغیانی نبود توازن در تمامی ابعاد شهرسازی را مهم‌ترین علت پیدایش بافت‌های فرسوده را دانست و افزود: اگر این بافت‌ها احیا شوند در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و مدیریت شهری تاثیرت شگرفی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر چهار هزار هکتار از فضای شهر اصفهان دچار فرسودگی است و ۲۶ درصد از جمعیت این شهر ساکن بافت فرسوده هستند، ابراز داشت: تامین ایمنی شهروندان ساکن در این بافت امری ضروری است و هر چه زودتر اقدامی عاجل در این راستا انجام شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.