رئیس شورای شهر تهران گفت: علت اینکه اکنون با 37گره ترافیکی در تهران مواجهیم، این است که تا کنون تعامل ویژه‌ای بین شهرداری و پلیس راهور وجود نداشته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با فرمانده انتظامی تهران بزرگ و رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: بودجه شهرداری تهران نزدیک به 18 هزار میلیارد تومان است که 8 هزار میلیارد تومان آن  مربوط به بخش ترافیک، حمل‌ونقل و عمران است که نیمی از این مبلغ در اختیار بخش حمل‌ونقل است. البته نزدیک به 80درصد بودجه بخش عمرانی نیز صرف خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، پل‌ها و غیره می‌شود.

وی درباره همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: علت اینکه اکنون با 37گره ترافیکی در تهران مواجهیم، این است که تا کنون تعامل ویژه‌ای بین شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود نداشته است و باید به این تعامل برسیم، زیرا برای حل مسئله برخی از این 37 گره ترافیکی نیاز به هزینه‌های زیادی است اما 80درصد این‌ها می‌تواند حل شود. امیدوارم با توجه به حجم نقدینگی که شهرداری تهران به مسائل توسعه‌ای اختصاص می‌دهد، با طرح موضوع در کمیسیون عمران و هماهنگی با کمیسیون سلامت و محیط زیست راهکارهایی پیدا کنیم که این معضل حل شود. این کار می‌تواند از نقاط مثبت همکاری شورای شهر با پلیس باشد.

رئیس شورای شهر تهران ضمن تأکید بر لزوم تقویت پلیس اظهار کرد: تقویت پلیس باید در کوتاه مدت و بلند مدت مد نظر باشد. در زمانی که ما نتوانسته‌ایم حمل‌ونقل عمومی کارا، غیرآلاینده و ایمن و پردقت و عدالت‌محور داشته باشیم، بهترین جایی که می‌توانیم هزینه کنیم، تقویت پلیس است و با این هزینه مشکلات را طوری حل کنیم که باعث آزار مردم نشود و نظم هم در سطح شهر احساس شود. ما قطعاً چگونگی این تقویت را در برنامه هایمان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اهمیت تقویت پلیس در رفع معضلات ترافیکی گفت: تقویت پلیس نقش بسزایی در کاهش معضلات ترافیکی دارد،به‌گونه‌ای که مردم دیگر با تنش مواجه نشوند و  ساعت‌های زیادی از وقتشان را در ترافیک نگذرانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بر اساس آمار و ارقام، تعداد نیروی انسانی، خودروها و ابزار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به مساحت و جمعیت آن کم است. باید مقایسه‌ای بین تهران و شهرهایی با همین جمعیت تقریبی که وضعیت مناسب و همچنین شهرهایی که وضعیت نامناسبی دارند، صورت گیرد تا متوجه شویم چقدر به استفاده از نیروی انسانی یا تجهیزات نیاز داریم.

هاشمی یادآور شد: بند 20400 قانون بودجه شهرداری درباره افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر است که در برنامه 5ساله هزار میلیارد تومان بودجه دارد، یعنی سالیانه 200میلیارد تومان بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شده است و عمده‌ترین بخش هم مربوط به بند 20401 است که نصب دوربین‌های ترافیکی است که 600میلیارد تومان در 5 سال برای آن در نظر گرفته شده است. این‌ها پول‌هایی است که دارد در معاونت حمل‌ونقل برای فعالیت‌های مربوط به ایمنی و بهره‌وری بیشتر معابر هزینه می‌شود. البته امیدواریم تعاملمان را با راهنمایی و رانندگی باز هم بیشتر کنیم.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه در این جلسه اطلاعات بسیار مناسبی از خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و امکانات و روش‌های آن‌ها برای کنترل ترافیک تهران به دست آمد. پیشنهادات مناسبی هم ارائه شد که در جلسات شورای شهر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

وجود 37 گره ترافیکی در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.