رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از آغاز برداشت پسته از مزارع شهرستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر صفرپور با بیان این مطلب، اظهار داشت: پیش بینی می شود ۳۰ تن محصول پسته از مزارع دهاقان برداشت شود.

وی افزود: شهرستان دهاقان دارای ۶۵ هکتار از باغات پسته بارور و غیر بارور است که تجمیع کشت آن با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی در منطقه قمبوان است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با توجه به اینکه این محصول بیشتر به صورت خشک، خام و شور در سبد غذایی مردم قرار دارد، اذعان داشت: عمده ارقام پسته تولیدی شهرستان شامل اکبری، کله قوچی، احمدآقایی، فندقی است که برداشت آن روبه اتمام بوده و عملکرد این محصول باغی با توجه به جوان بودن باغات به صورت میانگین در هر هکتار ۷۰۰ کیلوگرم است که در مجموع ۳۰ تن پسته برداشت می شود.

صفرپور با توجه به اینکه پسته در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: این محصول برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بدن را کاهش می دهد.

 وی گفت: تنوع کشت در منطقه قمبوان با توجه به محدودیت منابع آبی مناسب است و حدود ۳۰۰۰ مترمربع باغات زرشک و عناب نیز در این منطقه وجود دارد. 

 

انتهای پیام/م

 

برداشت ۳۰ تن پسته از مزارع دهاقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.