مقام‌ها در وزارت دفاع ملی می‌گویند که روند تسلیمی دفاتر و پرسنل نیروهای مرزی از وزارت داخله به این وزارت آغاز شده است.

مسئولیت نیروهای مرزی افغانستان از وزارت داخله به وزارت دفاع منتقل می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌ها در وزارت دفاع ملی می‌گویند که روند تسلیمی دفاتر و پرسنل نیروهای مرزی از وزارت داخله به این وزارت آغاز شده است.

جنرال جان‌خان، رئیس برنامه و پالیسی وزارت دفاع هنگام امضای اسناد انتقال تجهیزات و پرسونل نیروهای سرحدی به وزارت دفاع گفت: روند بررسی اسناد تجهیزات و نیروهای مرزی تا دهم ماه جدی/ دی تکمیل خواهد شد.

به گفته او، پس از پایان یافتن مراحل تسلیم دهی دفاتر و پرسنل نیروهای سرحدی، رهبری و تمام امکانات این نیروها در مراسم رسمی به وزارت دفاع کشور انتقال می‌یابد.

آقای جان‌خان تصریح کرد که نیروهای مرزی به دو بخش تقسیم خواهند شد که یک قسمت آن در چارچوب پلیس مرزی در وزارت داخله خدمت خواهند کرد و بخش دیگر آن در چارچوب نیروهای مرزی به وزارت دفاع ملی مدغم می‌شود.

از سویی هم، هیات مختلط از وزارت‌های دفاع و داخله برای تفکیک لایحه وظایف و تجهیزات نیروهای مرزی به ولایت‌های افغانستان اعزام خواهند شد تا در این زمینه بررسی کنند.

این در حالی است که بر اساس فرمان رییس‌جمهور غنی، نیروهای مرزی و نظم عامه باید در تشکیلات وزارت دفاع مدغم شوند و این روند تا ۱۰ ماه جدی/ دی تکمیل خواهد شد.

بر اساس حکم ریاست جمهوری، نزدیک به چهار هزار پلیس مرزی در چارچوب وزارت داخله فعالیت خواهند کرد و نیروهای دیگر پلیس مرزی باید در ساختار وزارت دفاع ملی ایفای وظیفه کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.