مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: بیمه سلامت حذف نشده و افراد تحت پوشش این بیمه می توانند از خدمات این بیمه در مراکز درمانی دولتی علوم پزشکی و سپاه برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، وحید خلیل اللهی، مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل افزود: به دنبال مصوبه مجلس شورای اسلامی برابر قانون بودجه امسال و بر همین اساس مصوبه هیئت دولت در تیر ماه امسال مقرر شد که افرادی که به نحوی از یارانه پوشش دولت در بیمه سلامت که همان صندوق بیمه سلامت رایگان است استفاده کرده‌اند فقط می‌توانند به بخش دولتی مراجعه کنند.

وی افزود: بخش دولتی اعم از درمانگاه‌های وابسته به سپاه و بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه علوم پزشکی است که عواقبا احتمال انعقاد یا فسخ قرارداد در این موارد نیز وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد:  آن‌هایی که دارای دفترچه بیمه سلامت بوده و رایگان بیمه شده‌اند می‌توانند به بخش خصوصی مراجعه کنند و البته  برای این کار نیاز است اقدام به اخذ دفترچه ایرانیان همزمان با پرداخت سرانه شود که طبق آورده انجام یافته 240 هزار تومان در سال و یا 20 هزار تومان در ماه برای هر یک از اعضای خانواده برآورد شده است.

خلیل‌اللهی بیان کرد: بیماران خاص از این موضوع مستثنی هستند و بنابراین این قشر از جامعه به همان روال قبلی می‌توانند از خدمات دفترچه سلامت برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: مطلب مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که مراجعه به بخش دولتی شامل تمام بیمه‌های سلامت نیست و فقط شامل آن‌هایی است که دفترچه سلامت رایگان دریافت کرده‌اند و بنابراین صندوق روستایی و صندوق کارمندی از خدمات بخش خصوصی و دولتی همانند روال گذشته بهره‌مند هستند.

وی افزود: با توجه به این که مراکز منحصر به فرد از جمله دستگاه سنگ‌شکن و طب هسته‌ای در برخی شهرستان‌ها وجود ندارد طبق قرارداد منعقد  شده استفاده از دفترچه سلامت شامل آن‌ها نیز می‌شود.

 

انتهای پیام/ح

بیمه سلامت حذف نشده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.