مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ درصد جمعیت استان معادل ۵۲۴ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ یدالله حسینی مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این تعداد بیمه شدگان ۳۴۳ هزار نفر معادل ۶۵ درصد روستایی، ۹۸ هزار نفر کارمند، ۴۹۹ هزار نفر بیمه همگانی و ۳۴ هزار نفر از سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

حسینی افزود: ۳۸۵ موسسه و ۶۲ مرکز روستایی طرف قرارداد بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد هستند و ۳۳ دفتر پیشخوان نیز در مناطق مختلف استان کار صدور دفترچه، پرداخت‌ها و سایر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را انجام می‌دهند.

وی به یک هزار و ۴۳ نفر از بیماران صعب‌العلاج که از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت: به ازای هر بیمار خاص سالیانه ۷۰ میلیون ریال خدمات بیمه‌ای و دارویی ارائه می‌شود.

حسینی بیان کرد: احداث ساختمان بیمه سلامت در شهرستان‌های گچساران، لیکک و بویراحمد از خدمات دولت یازدهم برای فراهم شدن زمینه خدمات رسانی بهتر است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از تأمین اعتبار مورد نیاز احداث ساختمان اداری بیمه سلامت در شهرستان‌های کهگیلویه و دنا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها به‌زودی آغاز خواهد شد.

طبق برنامه ششم توسعه کشور کسانی که تحت پوشش بیمه همگانی سلامت به صورت رایگان قرار گرفته اند در صورت استفاده از خدمات بخش خصوصی باید ۵۰ درصد حق بیمه مصوب دولت برای سایر صندوق‌ها را به صورت هر ماه ۲۰ هزار تومان و در مجموع سالانه ۲۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

 

انتهای پیام/ش

۷۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.