جشنواره استانی نغمه‌ها و آوا‌های دینی استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛مهدی احمدی مدیر قرآن و عترت ارشاد استان فارس با اشاره به برگزاری جشنواره استانی نغمه‌ها و آوا‌های دینی در شهرستان آباده گفت: جشنواره استانی نغمه‌ها و آوا‌های دینی یکی از ۲۵ جشنواره فرهنگی، قرآنی است که هفته قرآن و عترت در استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۷ شهرستان جشنواره‌های قرآنی برگزار می‌شود، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین، نشر و گسترش هنر جمع‌خوانی سرود و تواشیح در سطح جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان و جهت‌دهی به فعالیت‌ها و تولید آثار جمع‌خوانی قرآنی از اهداف این جشنواره است.

مدیر قرآن و عترت ارشاد استان فارس بیان کرد: در بخش قرآن استفاده از مضامین قرآنی و اشاره صریح یا غیرمستقیم به آیات نورانی قرآن و در بخش عترت استفاده از سیره و زندگانی اهل بیت و روایات نقل شده از اهل بیت باید مورد توجه قرار گیرد.

احمدی ادامه داد: وحدت و انسجام امت اسلامی، شهادت و ایثار، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ حجاب و عفاف، ولایت، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم از دیگر موضوعاتی است که شرکت‌کنندگان می‌توانند به تولید اثر بپردازند.

وی تواشیح و سرود را رشته‌های اصلی این مسابقه دانست و تصریح کرد: این آثار می‌تواند به زبان عربی یا فارسی باشد و اشعار بخش‌های مختلف مسابقه می‌تواند در تمام قالب‌های شعری و متناسب با موضوعات تولید شود.

مدیر قرآن و عترت ارشاد استان فارس اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ آذرماه امسال بوده، و انتخاب آثار ۲۵ آذرماه و داوری و اختتامیه اول دی ماه است، و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت HTTP://www.quranfars.com مراجعه کنند.
انتهای پیام/ت

برپایی جشنواره استانی نغمه‌ها و آوا‌های دینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار