مدیر جهاد کشاورزی خنج خبر داد؛

آغاز برداشت کنجد از مزارع خنج

پیش بینی می‌شود بیش از یک هزار تن کنجد در شهرستان خنج برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بستان اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کنجد از ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خنج آغاز شد، گفت: پیش بینی می‌شود هزار و ۲۰۰ تن کنجد در این شهرستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

وی افزود: متوسط برداشت دانه روغنی کنجد در هر هکتار در شهرستان خنج، حداقل یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم و ماگزیمم آن ۲ و نیم تن تا ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم است و این شهرستان در این زمینه همچنان در استان فارس رکوردار است.

اسلامی ادامه داد: ۵۰ درصد از محصول کنجد این شهرستان در استان فارس مصرف و مابقی آن به استان‌های اصفهان، هرمزگان و یزد ارسال می‌شود.

گفتنی است برداشت دانه روغنی کنجد و سایر محصولات پاییزی، زمینه اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر را به صورت فصلی در این شهرستان فراهم کرده است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد از کشت دانه روغنی کنجد در شهرستان خنج به صورت مکانیزه، بدون خاک ورزی صورت می‌گیرد و با روش آبیاری نوین قطره‌ای آبیاری می‌شود.

بهترین و سالم‌ترین روغن برای مصرف غذای مردم از روغن کنجد استحصال می‌شود و این محصول نیز در قنادی ها، نانوایی‌ها و همچنین تهیه ارده و حلوا نیز کاربرد فراوان دارد.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

برداشت کنجد در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار