رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی چهاردهم آبان در روستای گزمنزل بخش دشتیاری چابهار با حضور حدود ۵۰ ورزشکار برگزار شد.

جشنواره بازی های بومی و محلی در بخش دشتیاری چابهار برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امیرمحمد براهویی  رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اظهار داشت: این جشنواره در ۲ بخش دختران و پسران در رشته‌های هفت سنگ، دال پلان، تیر و کمان سنتی و یه قل دو قل برگزار شد.

براهویی ایجاد شور و نشاط میان مردم و کشف استعداد‌های رشته‌های بازی‌های بومی محلی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در این استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

بیش از ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار