رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ذخیره قطعی ماده معدنی فسفات این استان افزون بر ۱۰۰ میلیون تن است که بابهره برداری از مجموع طرح های صنعتی درحال اجرا، افزایش قریب به چهار درصدی سهم استان در صنعت کشور را شاهد هستم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رییس این سازمان درسفر به شهرستان چرام و بازدید از طرحهای صنعتی و معدنی این شهرستان گفت: .بیشترین ذخایر فسفات کشور با ذخیره احتمالی۲۸۰میلیون تن دراستان کهگیلویه و بویراحمد موجود است.

داریوش دیودیده با اشاره به وجود بزرگترین معدن فسفات استان به مقدار ۸۰میلیون تن در شهرستان چرام، خبر داد: عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام از سال ۱۳۴۹ آغاز شده است وتا سال ۱۳۷۲ به طول انجامید و پس از مطالعات، امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شده است.

دیودیده ابراز کرد: براساس برآوردها و با بهره برداری اولیه از این معدن، برای ۶۰۰نفر در کوتاه مدت، و برای یک هزار و ۲۰۰نفر به طور مستقیم در دراز مدت شغل ایجاد می شود.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بیان کرد: معدن فسفات چرام پس از ۵۰ سال انتظار و با حمایت دولت تدبیر در شهریور امسال وارد عملیات اجرایی شده است.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه ذخیره قطعی ماده معدنی بوکسیت در این استان نیز افزون بر ۸۷۰هزارتن است، اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری واحدهای معدنی به بهره برداری رسیده در استان را بالغ بر ۸۳۰میلیارد ریال با امکان اشتغالزایی ۸۳۰ نفر است.

دیودیده یادآور شد: این میزان سرمایه گذاری در قالب ۷۷فقره واحد معدنی بهره برداری شده در این استان است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گفت: قابلیت سرمایه گذاری طرح های صنعتی در حال اجرا در استان کهگیلویه وبویراحمد بالغ بر ۲۶۰هزار میلیارد است.

وی تصریح کرد: این میزان حجم سرمایه گذاری در قالب ۵۳۳ طرح صنعتی در دست اجرا در استان است.

دیودیده با بیان اینکه میزان اشتغالزایی این طرحها حدود۱۸هزار نفر پیش بینی شده است، ابراز داشت: تعداد 414 مورد از مجموع ۵۳۳ طرح صنعتی درحال اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰تا ۹۹درصد هستند که 04/2 درصد طرح های صنعتی کشور را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر طرح های با پیشرفت پنج تا ۲۰درصد، پیش بینی شده است حدود ۵۰هزار میلیارد نیز در قالب طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت در پایان گفت: بابهره برداری از مجموع طرح های صنعتی درحال اجرا، سهم کهگیلویه و بویراحمد در صنعت کشور قریب به چهار درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/غ

افزایش چهار درصدی سهم استان در صنعت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.