نیروی دریایی ژاپن از پایان رزمایش مشترک با ناوهواپیمابر آمریکا و کشتی جنگی هند در دریای ژاپن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، نیروی دریایی ژاپن امروز (سه شنبه) اعلام کرد: ناو هواپیمابر «یو اس اس رونالد ریگان» متعلق به نیروی دریایی آمریکا یک رزمایش مشترک 3 روزه با ناوشکن ژاپن و 2 کشتی جنگی هندی در دریای ژاپن برگزار کرد.

در این رزمایش دریایی که به دنبال تشدید تنش‌ها در این منطقه بر سر آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی و پیش از آغاز تور 12 روزه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به آسیا در روز یکشنبه، برگزار شد 5 کشتی جنگی مشارکت داشتند. این رزمایش روز گذشته (دوشنبه) پایان یافت.

ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان 100 هزار تن وزن دارد و یکی از قدرتمندترین کشتی های جنگی نیروی دریایی آمریکا محسوب می شود.

مقامات آمریکایی در گفتگو با رویترز اعلام کردند: این ناو هواپیمابر قرار است به 2 کشتی جنگی دیگر به نام های «یو اس اس نیمیتز» و «یو اس اس تئودور روزولت» در غرب اقیانوس آرام ملحق شود.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ تشدید شده است. ترامپ بارها رهبر کره شمالی را مرد موشکی خطاب کرده و حتی گفته است اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. وزیر خارجه کره شمالی هم این لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرده است.

آمریکا پیش از این هم اعلام کرد قصد دارد پس از 26 سال بمب افکن های خود را به حالت آماده باش 24 ساعته درآورد. اگر این دستور اجرا شود، از زمان پایان جنگ سرد در سال 1991، برای نخستین بار بمب افکن های آمریکایی مجهز به سلاح های اتمی در پایگاه های هوایی مستقر می شوند و آماده صدور مجوز برای حمله هستند.

دونالد ترامپ که از روز یکشنبه تور 12 روزه آسیایی خود را آغاز کرده است، نخست از ژاپن دیدن کرد و پس از آن امروز وارد کره جنوبی شد. او همچنین قرار است از فیلیپین، چین و ویتنام بازدید کند.


انتهای پیام/

برگزاری رزمایش دریایی آمریکا، ژاپن و هند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار