کندوله یکی از 14 روستای مورد گردشگری استان کرمانشاه در شهرستان صحنه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،روستای کندوله در ناحیه کوهستانی استقرار یافته و آب و هوای آن معتدل و کوهستانی است و درختان بلند و نهرهای آب، فضای دلپذیری را به وجود آورده است این روستای زیبا از شمال به کوه «کوله بزرگ» و «دره قلعه»، از غرب به کوه «16تپه» و از جنوب به کوه «پیر آفتاب» محدود می‌شود.
 
پاییز زیبای روستای گردشگری کندوله

 

تاکستان‌های زیبا و متعددی که در فصل تابستان خوشه‌های انگور از تاک های آن آویزان می‌شود، مناظری بسیار جذاب پدید می‌آورد، همچنین باغات پلکانی واقع شده در دامنه کوه بر غنای این مناظر افزوده است.

 پاییز زیبای روستای گردشگری کندوله

 

انواع درختان شامل کیکم، بلوط، گویج، بلالوک، ارژن و همچنین پونه، گل گاو زبان، گل کبود، گل ختمی، بومادران و گون که مصارف دارویی نیز دارند، دشت دینور را به ویژه در بهار و تابستان به بهشتی زیبا مبدل می‌سازند. این دشت زیستگاه انواع پرندگان و جانورانی مانند کبک، تیهو، گرگ، روباه و خرگوش است.

پاییز زیبای روستای گردشگری کندوله

درآمد اکثر مردم روستا از باغداری و دامداری تامین می‌شود که در این روستا نیز قالی‌بافی رواج دارد. در واقع مهمترین صنعت دستی و هنری مردم روستا، بافت انواع قالی، با طرح های بومی (برگرفته از طرح های کردی) و طرح های غیربومی است که جنبه صادراتی دارند.

پاییز زیبای روستای گردشگری کندوله

انتهای پیام/ز

 کندوله یکی از روستاهای گردشگری استان کرمانشاه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.