وزیر عربستانی در سخنانی بی‌اساس مدعی شد نیروهای جنبش حزب‌الله لبنان علیه ریاض اعلام جنگ کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «ثامر سبهان»، وزیر مشاور در امور کشور‌های حاشیه خلیج فارس عربستان، مدعی شد لبنان علیه این کشور اعلان جنگ کرده است، زیرا نیرو‌های جنبش حزب‌الله حملاتی را علیه نظامیان عربستانی انجام می‌دهند که مصداق اعلان جنگ است.

«سبهان» در مصاحبه با تلویزیون العربیه گفت: این موضوع را با «سعد حریری»، نخست وزیر پیشین لبنان، که روز شنبه استعفا داد نیز در میان گذاشتیم. به حریری اعلام کردیم اقدامات خصمانه حزب الله را اعلان جنگ رسمی لبنان و حزب الله علیه عربستان می‌دانیم.

وی سپس کابینه سعد حریری را در مقابله با حزب الله ناکارآمد توصیف کرد و گفت: در یک سال نخست وزیری سعد حریری (اشاره به دور دوم نخست‌وزیری او) هیچ کاری برای متوقف کردن حزب الله صورت نگرفت؛ اما افرادی هستند که مقابل این گروه ایستادگی خواهند کرد و حزب الله را به جنوب لبنان برمی گردانند.

سبهان سپس مدعی شد حزب الله در تمام اقدامات تروریستی علیه ریاض مشارکت داشته است. البته وی در ادامه، هیچ توضیحی درباره این اقدامات تروریستی ارائه نکرد.

وزیر سعودی در ادامه افزود: لبنان باید میان صلح و یا «تحت سلطه حزب الله» بودن، یکی را انتخاب کند. انتظار داشتیم بیروت برای مقابله با حزب الله کاری انجام دهد، مسئولیت هر آنچه میان لبنان و عربستان رخ دهد بر عهده لبنانی‌ها است.

 

انتهای پیام/

ادعای عربستان درباره اعلان جنگ لبنان علیه ریاض 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار