معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با امضای تفاهم نامه‌ای طبابت پزشکان ایرانی در بیمارستان های عراق در اربعین میسر شده است.

عقب ماندگی جدی در توریسم سلامت داریم/طبابت پزشکان ایرانی در بیمارستان های عراقبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درهمايش روسای بيمارستان های دارای واحد پذيرش بيماران بين الملل با موضوع گردشگری سلامت اظهار کرد: در حوزه خدمت رسانی درمانی به گردشگران عقب ماندگی‌های جدی داریم که دلیل آن فراهم نبودن شرایط برای جذب توریسم سلامت است.

وی بیان کرد: پزشکان ایرانی زیادی در خارج از کشور کار می‌کنند اما ما تبلیغات خوبی در حوزه گردشگری سلامت نداشتیم.

جان بابایی افزود: بسیاری از پزشکان ایرانی سرپرست پروژه‌های بزرگ هستند که استفاده درست نکردن از آنها در داخل کشور ضعف ما محسوب می شود.

وی عنوان کرد: در زمان بحران کشورهای منطقه، ایران را به عنوان کشوری یاری دهنده قبول دارند ولی متاسفانه در خصوص مسائل درمانی دچار مشکلاتی هستیم و با ارائه دادن خدمات درمانی تعامل‌ها بیشتر و وابستگی‎شان افزایش می‌یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: وزیر بهداشت در این حوزه بیشترین تفاهم نامه‌ها را امضا کرده است و شرایط ارتباط  وزرای کشورهای خارجی با ایران مهیا شده است ولی نتایج خوبی حاصل نشد زیرا باید برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشیم تا پذیرای کشورهای منطقه شویم.

وی افزود: کشورهای خارجی از امکانات ایران شگفت زده می شوند و باورشان نمی شود که کشورمان اینقدر پیشرفت کرده است و وزارت بهداشت قصد ندارد تولیت این کار را در اختیار بگیرد زیرا کار اصلی این وزارتخانه سیاست گذاری کارها در حوزه سلامت است.

وی تاکید کرد: در بیمارستان های دولتی باید فرایند ترخیص بیماران راحت تر انجام شود تا بیماران خارجی نگران مسائلی نشوند.

جان بابایی ادامه داد: وقتی که بیماران برای درمان به کشورمان می آیند علاوه بر ارز تبعات و آثار فرهنگی و اجتماعی زیادی برای ایران دارد، این جلسه یک هماهنگی در پروتکل بیمارستانی است تا ورود و خروج بیماران خارجی با راحتی هرچه بهتر انجام شود و طی یک تفاهم نامه با کشور عراق، پزشکان ایرانی در مراسم اربعین در بیمارستان های کربلا و نجف مشغول به طباطبت می شوند و این کار یک تبلیغی برای ایران به حساب می آید.

انتهای پیام/

خدمت رسانی پزشکان ایرانی در عراق در اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.