رشد پنج درصدی اهدای خون در قم

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت:در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون در استان رشد پنج درصدی داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ کبیری ،معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه تعداد مراجعه کنندگان در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5درصد رشد داشته است افزود: هر 9دقیقه یک واحد خون به بیمارستان ها ارسال می شود که در اثر آن زندگی 160 نفر جان دوباره می گیرد.

وی با اشاره به افزایش امنیت خون در روند اهدا خون استان افزود: از کسانی که برای نخستین بار برای اهدا خون مراجعه می کنند فقط نمونه خون دریافت می شود و در صورت نبود مشکل، در مراجعه بعدی خون این افراد نیز به چرخه اهدا خون اضافه می شود.

معاون فنی اداره کل انتقال خون با اشاره به اهمیت اهدا خون و ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه افزود: 58درصد اهداءکنندگان استان، اهداءکننده مستمر هستند که امسال تعداد این افراد نسبت به مدت مشابه پارسال 8درصد افزایش یافته است.

کبیری به اجرای طرح جداسازی پلاکت و طرح سپاس در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح جداسازی پلاکت، به جای خون، از اهداءکننده، پلاکت خون دریافت می شود که امسال 129نفر در این طرح شرکت کرده اند که تعدادشان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

وی با اشاره به ثبت نام 300نفر در طرح سپاس افزود: در این طرح سلول های بنیادی خون، با رضایت اهداءکننده به بیماران مبتلا به سرطان خون تزریق می شود.

انتهای پیام/ش

نجات روزانه 160 نفر با خون های اهدا شده مردم قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار