طرح تهیه شناسنامه جامع فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان برای اولین بار در کشور در استان سمنان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ امیر بینایی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: برای نخستین بار در کشور، طرح تهیه شناسنامه جامع فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان در سمنان در دستور کار قرار دارد.


وی افزود: با توجه به اجرای طرح محله‌محور کاهش آسیب‌های اجتماعی در 15 منطقه از استان سمنان، در گام اول اجرای طرح تهیه شناسنامه جامع فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان برای 10 هزار دانش آموز ساکن در محدوده اجرای طرح محله‌محور سمنان، شناسنامه جامع صادر خواهد شد .


مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به ابتکار این دفتر در اجرای طرح شناسنامه جامع فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان برای نخستین بار در کشور با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و همکاری ‌سایر دستگاه‌های مرتبط، تصریح کرد: در این قالب، برای هر یک از دانش آموزان ساکن در محدوده اجرای طرح محله محور، شناسنامه ای با قابلیت رصد و ثبت اطلاعات در پنج حوزه علمی و آموزشی، بهداشت و سلامت، مهارت و حرفه‌آموزی، خانواده و اطرافیان و معنویت و اخلاق تهیه خواهد شد .


وی افزود : در مراحل آغاز اجرای طرح شناسنامه جامع فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان که از آینده‌ای نزدیک عملیاتی می‌شود، با کمک آموزش و پرورش اطلاعات اولیه احصاء و سپس با استفاده از اقدامات کارشناسی و تخصصی، اطلاعات مورد نیاز در ابعاد پنج گانه استخراج و در شناسنامه جامع فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان ثبت می‌شود.


بینایی اظهار داشت: پس از درج تمام اطلاعات مورد نیاز و تحلیل داده ها توسط کارشناسان ، با ارجاع موارد خاص به مراکز حمایتی و خدماتی و همچنین آموزشی و فرهنگی اقدامات تکمیلی ادامه خواهد یافت .


انتهای پیام / د


طرح شناسنامه جامع فرهنگی دانش آموزان در سمنان اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار