زنبورداری و تولید انواع فرآورده‌های غذایی و دارویی

فعالیت درزمینهٔ زنبورداری علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و تولید انواع فرآورده‌های غذایی و دارویی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین اسلامی مدیرجهادکشاورزی آمل با اشاره به وجود ۵۸ هزار و ۶۷۹ کلنی زنبورعسل درزنبورستان‌های آمل، گفت: حرفه زنبورداری از مشاغل سودآور بوده و به‌عنوان یک فرصت در ایجاد شغل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: فعالیت درزمینهٔ زنبورداری علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و تولید انواع فرآورده‌های غذایی و دارویی مانند: عسل، گرده، ژل رویال و موم، موجب حفظ تنوع زیستی گیاهی و باروری انواع گونه‌های مرتعی جنگلی و باعث افزایش بازدهی محصولات کشاورزی می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی آمل میانگین عملکرد عسل در هر کندو در این شهرستان را ۱۰ کیلو و ۳۰۰ گرم و تولید سالانه آن‌را، ۵۷۰ تن عسل اعلام کرد و گفت: این مقدار تولید، محصول تلاش و تجارب حرفه‌ای بهره‌برداران و ارتقاء سطح دانش فنی با مشارکت در دوره‌های آموزشی و تعامل تنگاتنگ با کارشناسان تولیدات دامی و شرکت تعاونی زنبورداران این شهرستان است.

اسلامی گفت: این شهرستان با کشت محصولاتی مانند: کلزا، وجود باغات مرکبات، پوشش جنگلی دامنه‌دار و ارتفاعات ییلاقی مستعد با انواع گونه‌های مرتعی و گیاهان داروئی، مأمنی برای زنبورداران و زمینه فعالیت ۸۲۴ نفر از فعالان پرورش زنبورعسل است.

انتهای پیام/ر

رونق بازار فراورده‌های غذایی از عسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.