بالغ بر ۱۰۷ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن در شهرستان تکاب ایمن سازی شدند.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ احمد بهرامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب  گفت :   بالغ  بر 107 هزار راس دام سبک  و سنگین علیه بیماری شاربن طی 7 ماهه سال 96 در شهرستان تکاب مایه کوبی شده اند .

 وی با اشاره  پوشش 75 درصدی  مایه کوبی دامها بر علیه بیماری شاربن گفت : بیماری شاربن که در انسان به آن سیاه­زخم می­گویند بیماری عفونی و مشترک بین انسان و حیوانات است. که به آن بیماری پشم ریسان، تب طحال و کفگیرک نیز گفته ­می شود.  بیماری در حیوانات بیشتر در پستانداران مانند گاو، گوسفند، بز، شتر، بز کوهی، و سایر علفخواران دیده می­شود.  اگر انسان  در تماس با حیوانات مبتلا و آلوده قرار گیرد و  یا با بافت های آلوده آنها ( مانند گوشت، احشاء و  پوست ) در تماس باشد می­تواند به این بیماری دچار شود.

 دکتر بهرامی گفت  : در همین راستا اکیپ های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب با استفاده از توان بخش خصوصی در طول 7 ماه  سال 96 اقدام به مایه کوبی 105 هزار783 راس گوسفند و بز تعداد  یک  هزارو 976  راس گاو و ساله و تعداد 38  راس تک سمی  درمجموع تعداد 107  هزارو 800 راس دام سبک و سنگین  علیه بیماری شاربن  نموده اند   .

انتهای پیام/ح

ایمن سازی بالغ بر 107 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن در شهرستان تکاب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.