سخنران حرم رضوی گفت: فرهنگ عاشورا باید در بستر خانواده نهادینه شود، والدین بهتر است از ابتدای تولد، فرزندان‏شان را با این فرهنگ آشنا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی در ویژه برنامه فرهنگی- مذهبی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه خانواده‏‌های الهی به دو مقام دست می‏‌یابند که شامل آرامش و تربیت الهی می‏ شود، افزود: امیرالمومنان(ع) در دعاهایی که در شبانه روز می‏کردند، همیشه برای اهل خانه این دعا را بیان می‌‏داشتند: «بار خدایا به اهل خانه آرامش و تربیت الهی عنایت بفرما» این دعای ایشان به ما می‌‏آموزد که خانواده یکی از مهمترین ارکان جامعه و تربیت نسل‏‌ها است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌‏ها باید سیره تربیت خویش را بر مبنای علوی و فاطمی برنامه‏‌ریزی کنند، افزود: بزرگترین رسالت والدین و خانواده‌های علوی و فاطمی، ایمن نگه داشتن متن خانواده از فتنه‌های آخرالزمان، وسوسه‌های شیطانی و نفسانی است تا بتوانند یاران امام زمان(عج) را در محیط خانواده پرورش دهند.

این استاد حوزه گفت: کوتاهی کردن بعضی خانواده‏‌ها در تربیت علوی و فاطمی فرزندان، دلیل اصلی عدم ولایت مداری، نداشتن تدین و گرایش به سبک زندگانی غرب است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی افزود: مکتب اسلام و به ویژه فرهنگ عاشورا، به طور اساسی تربیتی و کاربردی است. الگوهای تربیتی، کاربردی و راهبردی نهضت عاشورا محور اساسی انقلاب و نهضت همۀ احیاگران دینی تاریخ و مصلحان حقیقی پس از عاشورا، در تمام عرصه‌‏های زندگی است. تاریخ انقلاب اسلامی از سال 41 به بعد و دفاع مقدس هشت ساله نمونه‌‏های روشن این الگوگیری هستند. ‏

وی گفت: فرهنگ عاشورا باید در بستر خانواده نهادینه شود، والدین بهتر است از ابتدای تولد، فرزندان‏شان را با این فرهنگ آشنا کنند و این فرهنگ در طول زندگی و رشد کودک جزئی از شخصیت او شود و هم به لحاظ فرهنگ و ارتباطات اجتماعی و عاطفی و هم به لحاظ رفتاری در شخصیت کودک شکل بگیرد.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه برنامه فرهنگی- مذهبی حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.