افزایش 90درصدی کشت کلزا در ریگان

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: با افزایش سطح زیر کشت 90درصدی کلزا در ریگان پیش بینی میشود بیش از 250تن محصول برداشت شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، رسول بخش بامری مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت : کشت کلزا در بیش از 100هکتار از مزارع شهرستان ریگان آغاز شد که نسبت به پارسال رشد 90درصدی دارد .
وی با اشاره به اینکه کشت کلزا در شهرستان به صورت مکانیزه انجام میشود ابراز کرد: آبیاری این مزارع به روش سیستم های نوین ابیاری انجام می شود .
مدیر جهاد کشاورزی ریگان تصریح کرد: با توجه به اینکه خرید کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان انجام می شود کشاورزان جهت کشت کلزا در شهرستان اقدام نمایند .
بامری عنوان کرد: کشت کلزا در شهرستان ریگان تا اواخر آبان ماه انجام خواهد شد .
مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت:کلزا با توجه به تولید روغن از آن به عنوان یک کشت استراتژیک در کشور محسوب می شود زیرا افزون بر 90 درصد روغن موردنیاز کشور از خارج وارد می شود.
بامری اظهارکرد:روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه ‌ای بالایی برخوردار است و تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن وجود دارد.
وی بیان کرد: کلزا از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدل بوده و دارای طیف نسبتا وسیعی از سازگاری اقلیمی است، دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.
ریگان تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد .
انتهای پیام/ی

کشت کلزا در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار