رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان گفت : نخستین المپیاد مهارتی دانش‌آموزان پیشتاز این استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا عامریان رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان در نشست شورای مشورتی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان گفت : نخستین المپیاد مهارتی پیشتازان استان سمنان با ابتکار مرکز پژوهش‌ها و مطالعات سازمان دانش‌آموزی این استان در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: المپیاد مهارتی پیشتازان استان سمنان برای دانش‌آموزان تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان و در همه مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اضافه کرد: همه مهارت‌های تشکیلاتی گروه‌های پیشتازان در مقاطع تحصیلی مختلف در این المپیاد به رقابت گذاشته می‌شود.

 

عامریان با اشاره به اینکه مهارت‌های مربوط به امداد و نجات، جهت‌یابی در روز و شب، برپایی چادر، مخابره با نور، پرچم، سوت و مورس، گره‌زنی و ساخت پروژه‌های موردنیاز برای شرایط اردویی و نیز نقشه‌خوانی از جمله مهارت‌هایی است که پیشتازان در مقاطع مختلف تحصیلی به‌مرور باید آن را فرابگیرند عنوان کرد: سناریوی برگزاری این المپیاد نیز بر اساس همین مهارت‌های تشکیلاتی نوشته‌شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری المپیاد مهارتی دانش‌آموزان پیشتاز در سه مرحله مدرسه‌ای، شهرستانی یا منطقه‌ای و استانی برنامه‌ریزی‌شده است افزود: مرحله استانی این المپیاد با حضور یک تیم هفت نفره برگزیده از هر شهرستان و منطقه آموزش‌وپرورش استان سمنان تابستان سال آینده در سمنان برگزار می‌شود.

 

 

عامریان با بیان اینکه اجرای این المپیاد برای نخستین بار در سطح کشور در استان سمنان انجام می‌شود گفت: به دنبال انجام تمهیدات لازم برای مرحله کشوری این المپیاد در استان سمنان هستیم.


انتهای پیام / ه


نخستین المپیاد مهارتی دانش‌آموزان پیشتاز استان سمنان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.