طرح‌ های جامع و تفضیلی شهر آمل بازنگری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد امیرسلیمانی شهردار آمل در جلسه انجمن صنفی انبوه‌ سازان آمل، با بیان اینکه در برنامه سهم شهرداری‌ ها از مالیات بر ارزش افزوده باید به مرکز رود به ضرر شهرهای با گردش بالای اقتصادی است، گفت: توزیع سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده از مرکز حق و تلاش شهرهایی که گردش اقتصادی بالا و از سویی دیگر هزینه‌ های بالایی دارند را ضایع می ‌کند.

وی با بیان اینکه شهر آمل بیش ‌ترین فعالیت اقتصادی را نسبت به سایر شهرهای مازندران با توجه به حجم صادرات ، ایجاد اشتغال و ارتباط گسترده با شهرها و استان‌ های اطراف دارد، افزود: سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، بسیاری از هزینه‌ های جاری شهرداری‌های بزرگ در مازندران را جبران می‌ کند که با تغییر رویه در پرداخت سهم شهرداری‌ها، علاوه بر ضایع شدن حق آنها مشکلات ملی عدیده‌ای را ایجاد می‌ کند.

شهردار آمل اداره راه‌ و‌شهرسازی‌، نظام‌ مهندسی و انبوه‌ سازان را از حلقه‌ های صنعت ساختمان دانست و گفت: ما باید با ایجاد همایش‌های علمی و کاربردی این حلقه‌ها را متصل کنیم تا رونق ساخت‌و‌ساز را در شکل‌های مختلف شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری آمل از هر سرمایه ‌گذاری با استقبال برخورد می ‌کند، افزود: اولویت شهرداری در سال جاری وصول بدهی‌های معوق است و برای وصول حق خود که همان حق شهروندان است اقدامات موثری تاکنون انجام شد.

امیر سلیمانی روند اداری تاسیس سازمان سرمایه‌ گذاری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با احداث این سازمان، انبوه‌ سازان تاثیر‌گذاری بیشتری بر ساخت‌و‌سازهای شهری خواهند داشت.

شهردار آمل به ضرورت بازنگری طرح‌ های جامع و تفضیلی اشاره کرد و افزود: متاسفانه کارشناسانی که اظهار نظر در طرح جامع و تفضیلی دارند کمتر به اوضاع اقتصادی و اجتماعی شهرها توجه می‌ کنند.

انتهای پیام/ م

بازنگری طرح‌ های جامع و تفضیلی آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.