حیدری:

بیش از 2 میلیون و 200 هزار دستگاه در مرزها آماده جابجایی زائران هستند/آخرین زمان صدور روادید ساعت 15 امروز است

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: از 12 دفتر صدور موقت روادید، 11 دفتر جمع‌آوری شده و  تنها 1 دفتر در ایلام کماکان تا ساعت 15 امروز برقرار است.

بیش از 2 میلیون و 200 هزار دستگاه در مرزها آماده جابجایی زائران هستند/آخرین زمان صدور روادید ساعت 15 امروز استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در گفتگویی درباره آخرین آمار صدور روادید زائران گفت: برابر آخرین آمار تاکنون 2 میلیون و 220 هزار روادید صادر شده است، تا روز گذشته هم 2 میلیون و 20 هزار نفر از مرزهای دریایی و زمینی خارج شده‌اند و تقریبا تا صبح امروز 750 هزار نفر ورودی داشتیم.

وی افزود: از روز گذشته از 12 دفتر صدور موقت روادید که در استان‌ها و در نقاط مختلف کشور مستقر شده بودند، 11 دفتر جمع‌آوری شده و  تنها 1 دفتر در ایلام کماکان تا ساعت 15 امروز برقرار است.

حیدری تأکید کرد: در پایانه‌های مرزی ما هیچگونه ابزار و امکاناتی برای صدور روادید وجود ندارد، بنابراین ثبت‌نام و صدور ویزا در این پایانه‌های مرزی موضوعی کاملا کذب است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته در بحث اسکان و تغذیه 100 درصد افزایش خدمات داشتیم و ظرف روزهای گذشته  در مجموع 1 میلیون و 600 هزار  پذیرایی از طریق مواکب انجام شده است. 

حیدری اضافه کرد: طبق آمار بیش از 2 میلیون و 600 هزار در روز امکان تغذیه و پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی در داخل عراق وجود دارد.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای بازگشت زائران به کشور اظهار کرد: بطور کلی برای جابجایی زائران برون‌شهری 12 هزار دستگاه اتوبوس را از ناوگان حمل و نقل عمومی بسیج کردیم، در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 200 هزار دستگاه در مرز مهران، شلمچه و چذابه آماده انتقال و جابجایی زائران هستند.

وی ادامه داد: در واقع این 12 هزار دستگاه بار 50 درصدی خروجی زائران را برعهده گرفتند، 50 درصد دیگر هم برعهده بخش خصوصی و خودروهای شخصی زائران بوده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: به زائران توصیه می‌کنیم که همانطور که در هنگام خروج با مسئولان مربوطه همکاری کردند، در راه بازگشت هم با نیروی انتظامی همکاری کنند.

حیدری با اشاره به روند ورود زائران به کشور خاطرنشان کرد: از روز گذشته 140 هزار ورود و 40 هزار خروج داشتیم، یعنی 4 برابر خروجی‌ها ورود داشتیم، لذا با توجه به این آمار از روز گذشته روند ورود زائران بیشتر شده و پیش‌بینی ما این است که در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه روزانه 200 هزار نفر زائر وارد کشور شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهران ، شلمچه ، چزابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار