تولیدخاویار؛

تولید ۲۵ تن خاویار در لرستان

استاندار لرستان، با اشاره به تولید سالانه ۲۵ تن خاویار در لرستان، گفت:مجتمع پرورش ماهیان خاویاری پلدختر هشت برابر کل کشور ظرفیت تولید دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ موسی خادمی، استاندار لرستان در بازدید از مجتمع پرورش ماهی خاویار در شهرستان پلدختر، گفت: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری پلدختر هشت برابر کل کشور ظرفیت تولید دارد.

وی افزود: ماهی خاویار پس از چهار سال قابل بهره‌برداری بوده و این مجتمع ظرفیت تولید ۲۵ تن خاویار و ۶۰۰ تن گوشت را دارد.

استاندار لرستان، اظهار داشت: میزان تولید خاویار کل کشور حدود سه تن است که این مجتمع در صورت اجرایی شدن بیش از ۲۵ تن تولید خواهد داشت.

خادمی، با اشاره به اینکه این طرح ظرفیت تولید هشت برابر کل کشور را دارد، بیان داشت: این طرح در صورت اجرایی شدن می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی در شهرستان ایجاد کند و باعث توسعه منطقه شود.

استاندار لرستان، با اشاره به اینکه در این طرح ۳۲ استخر طراحی شده که هر کدام سه تن ظرفیت تولید دارند، گفت: مساحت هر کدام از این استخر‌ها حدود ۵۶ مترمربع بوده و سه میلیارد تومان در آن هزینه شده که تا به‌حال تسهیلاتی دریافت نکرده است.

خادمی، اظهار کرد: مجوز برداشت آب این طرح سه هزار لیتر است که انتظار داریم شرکت آب منطقه‌ای همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/م

ظرفیت تولید ۲۵ تن خاویار در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.