رییس اداره آب و فاضلاب قلعه گنج گفت: در مهر امسال ۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز در این شهر شناسایی شد که پس از طی مراحل قانونی 60 فقره به مجاز تبدیل شد.

۶۰ فقره انشعاب غیرمجاز در قلعه گنج به مجاز تبدیل شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ عیسی تفضلی، رئیس اداره آب و فاضلاب قلعه گنج گفت:در مهر امسال ۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز در این شهر شناسایی شد که پس از طی مراحل قانونی، ۶۰ فقره تبدیل به مجاز و ۴۰ فقره نیز قطع و جمع آوری شد.


وی با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری بر اساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌ کرد: در واقع کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکین، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی نیز میشوند، به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.


تفضلی انشعابات غیرمجاز را به عنوان مهمترین عامل هدررفت آب دانست و تاکید کرد: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع آب، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری و عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات (به علت این‌که معمولا از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد استفاده می‌شود) و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار