رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از تولید ۵۷ قلم دارو در کارخانه بایرافلاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی‎خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه طرح دامی شرکت بایر افلاک از سال ۸۷ شرکت به ثبت رسید و یک سال بعد پروژه عمرانی آن شروع به کار کرد، افزود: با حضور متخصصین ازاول تیر ۹۳ فاز دامی توسط معاون رئیس جمهور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز در فاز دامی ۱۲۰ نفر پرسنل در هفت خط تولید در حوزه دارو‌های دامی از جمله پماد، شربت، ویال تزریقی مایع فعالیت می ‎ کند و ۵۷ قلم دارو در حال تولید هستند.

صفی‎خانی با بیان اینکه ظرفیت این کارخانه بالغ بر ۲۵۰ قلم دارو است، افزود: فضای عمومی و کلی کارخانه ۳۷ هزار مترمربع بوده و یک هکتار سوله تولید است. همچنین ۶۰۰۰ متر انبار و ۳۸۰۰ متر فضای اداری داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه ۸۰۰ متر فضای تاسیسات این کارخانه است، تصریح کرد: این واحد مجهزترین سیستم داروسازی است و در صنعت دامی ۴۰۰ اتاق کلین روم ایجاد کرده ‎ ایم که برای تحویل دارو است.

داروسازی در قسمت شربت که خوراکی است نیاز به اتاق کلین ندارد، اما چون صادرات ‎ محور هستیم برای همین تمام استاندارد‌های GNP روز اروپا را رعایت کردیم تا اگر بازدیدی از کشور‌های اروپایی شود هیچ‌گونه خللی در این باره و صادرات وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: قطعا ظرف یک ماه آینده گواهینامه FDA آمریکا را خواهیم گرفت و برای صادرات محصول به کشور آمریکا مشکلی نخواهیم داشت.

در رابطه با دارو ‎‌های پودری که قرص هستند مشکلی وجود ندارد و به راحتی می ‎ توانیم این کار را انجام دهیم.

صفی ‎ خانی با بیان اینکه داروسازی بایرافلاک می‎تواند به عنوان قطب دارودر کشور و جهان معرفی شود، گفت: ۱۳ خط تولید داریم که با راه ‎ اندازی فاز انسانی به ۲۰ خط تولید می ‎ رسند که هیچ صنعت داروسازی در خارج و داخل کشور این گونه وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه محصولات کارخانه بسیار با کیفیت بوده و در بازار تنها بایر را خریداری می ‎ کنند، گفت: صنعت انسانی واحد بالغ بر ۷۰ هزار مترمربع زمین دارد و تقریبا ۵۰ هزار متر در راستای زیربنای تولید ۱۳ خط است؛ امیدورایم در راستای دارو‌های از پیش پر شده، ضدسرطان و استراتژیک در فاز انسانی هر چه زودتر آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه در صنعت داروسازی انسانی ۵۰۰ قلم دارو تهیه خواهیم کرد، اضافه کرد: در همین راستا ۵۰۰ نفر اشتغال ‎ زایی مستقیم و ۵۰۰۰ به صورت غیرمستقیم خواهیم داشت.

صفی ‎ خانی با اشاره به اینکه این واحد یکی از بزرگترین کارخانه ‎ های داروسازی در خاورمیانه و جهان خواهد شد، گفت: همچنین به عنوان برگ زرین از فعالیت ‎‌های دولت تدبیر و امید، امیدواریم تمام خط ‎‌های انسانی آن در عمر این دولت به بهره ‎ برداری برسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: ۱۳ خط تولید دارو‌های انسانی این واحد اروپایی هستند و به مراتب فاز انسانی بسیار مجهزتر از بقیه تاسیسات بوده که ۵۵ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۳ میلیون یورو ماشین ‎ آلات آن وارد شده است.

وی با یادآوری اینکه در فاز انسانی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: حدود ۳۶۹ تا ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز است تا تمامی خط‌های مربوطه به بهره ‎ برداری برسند.

همچنین ۳۸ میلیون یورو ارزی برای ما مصوب شده و در خصوص ماشین آلات یکصد میلیارد تومان ریالی مصوب شده که که جوابگو نیست و ۳۷۰ میلیارد نیاز دارد که باید هزینه شود.

صفی ‎ خانی با اشاره به اینکه برای واحد دامی یکصد میلیارد هزینه شده که به بهره ‎ برداری رسیده است، اظهار کرد: ماشین ‎ آلات واحد تماما ایتالیایی و آلمانی بوده و صادرات فاز دامی به کشور‌های افغانستان و پاکستان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان میزان صادرات طی سال گذشته را ده تن و امسال نیز همین مقدار اعلام کرد.

انتهای پیام/م

۵۷ قلم دارو در کارخانه بایرافلاک تولید می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.