معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بازدید از روند بازسازی مناطق سیل زده جنوب استان ازاختصاص ۸ میلیارد ریال به شهرداری محمدیارخبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ تقی کهوریان معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی دربازدید ازروند بازسازی مناطق سیل زده جنوب استان که به همراه مدیران کل بحران استانداری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و فرماندار وشهردار شهرستان نقده صورت پذیرفت، گفت: تا کنون در قالب کمک های اعتباری برای بازسازی مناطق حادثه دیده 8 میلیارد ریال به شهرداري محمديار و 6 میلیارد ریال نیز به شهرداري نقده کمک شده است.

وی در این بازدید ضمن دیدار چهره به چهره با روستائیان و خانواده های آسیب دیده از سیل ،روند بازسازی خانه های خسارت دیده و اجرای طرح های عمرانی در مناطق سیل زده را بررسی کرد و توصیه های لازم را برای رفع موانع، هماهنگی بیشتر با بانک های عامل در پرداخت بموقع تسهیلات و نظارت بر کیفیت ساخت و سازها را به مدیران اجرایی داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در این بازدید گفت: دراردیبهشت سال جاری براثر طغیان رودخانه گدار و باراندوز چای  2100 خانه شهری و روستایی در شهرهای نقده، اشنویه وارومیه خسارت دیدند که از این تعداد 1200 واحد نیازمند تعمیرات بخش های آسیب دیده بودند که تا کنون با کمک های بلاعوض و تسهیلات اعطایی از سوی دولت و مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارهای بازسازی به اتمام رسیده است.

محمود بدلی افزود: از 900 واحدی که خسارتهای کلی به ساختمان ها وارد آمده بود عملیات تخریب و بازسازی در 600 واحد شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفت که بخش عمده ای از آنان در مراحل پایانی قرار دارند.

وی کمک های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تامین و حمل مصالح ساختمانی برای آسیب دیدگان ، شن ریزی و ساماندهی معابرروستایی و ارزیابی واحدهای آسیب دیده و نظارت کارشناسان بنیاد مسکن بر روند اعطای تسهیلات و عملیات بازسازی را از مهمترین اقدامات این نهاد درروند بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل عنوان کرد.

مهدی ثروت شهردار نقده در بازدید از روند احداث پل رودخانه ای ولایت در شهرستان نقده گفت:این پروژه 60 درصد پیشرفت اجرایی دارد وعملیات احداث پایه های پل به اتمام رسیده که با راه اندازی کارگاه مرحله آماده سازی عرشه پل نیز بزودی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه تا خرداد ماه سال 97 پل ولایت به بهره برداری می رسد، افزود: به منظور جلوگیری از طغیان رودخانه در مجاورت شهر و جاری شدن سیل درمحلات نزدیک به رودخانه گدار چای عملیات لایروبی و احداث دیوار ساحلی در جداره رودخانه بطول 450 متر و به ارتفاع 4 متر انجام شده است.

در ادامه از واحدهای درحال بازسازی در روستاهای دورگه لطف الله ، توپوز آباد و اوخسار و مناطق سیل زده در شهر محمدیار و نقده بازدید شد.

انتهای پیام/م

بازدید ازمناطق سیل زده جنوب استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.