رئیس هیأت نا‌شنوایان اصفهان گفت: حضور معلولان در جامعه با ورزش کردن پیامد‌های مثبتی از جمله افزایش عزت نفس را به دنبال دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید صادقی  در خصوص وضعیت هیأت ناشنوایان اصفهان اظهار داشت: همانطور که می‌دانید یکی از مؤلفه‌های اصلی در توانمند‌سازی معلولان پرداختن به حوزه ورزش معلولان است و در استان اصفهان سه هیأت فعال وجود دارد؛ هیأت جانبازان معلولان، هیأت ناشنوایان و کم‌شنوایان و هیأتنابینایان و کم‌بینایان توانسته‌اند موفقیت‌هایی را کسب کنند.

وی ادامه داد: در واقع  ورزش برای افراد دارای معلولیت پیامد‌های مثبتی را به دنبال دارد و این افراد را از انزوا خارج می‌کند و معلولان در قالب ورزش همگانی، ورزش گروهی،  ورزش حرفه‌ای و قهرمانی عزت نفس پیدا می‌کنند و در نهایت جامعه هم نگرش مثبت‌تری نسبت به معلولان پیدا می‌کند.

رئیس هیأت ناشنوایان اصفهان افزود: وقتی که دیده می‌شود فردی که معلول است چقدر تلاش می‌کند و پیشرفت می‌کند که در سطح جهانی مطرح شود تغییر نگرش در جامعه و معلولین ایجاد می‌شود؛ در هیأت ورزش ناشنوایان خوشبختانه از سه سال پیش اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از 240 نفر از افراد  کم‌شنوا و ناشنوا در قالب حدود 14 رشته ورزشی شروع به فعالیت کردند.

صادقی تصریح کرد: ورزشکاران نا‌شنوا به طور مداوم از مربیان خوب استفاده کردند و در سطح کشوری هیأت ورزشی ناشنوایان استان اصفهان  بنا به ارزیابی‌های فدراسیون ورزشی ناشنوایان در سال 95 موفق شد رتبه دوم کشور را کسب کند.

وی با اشاره به انتخاب این هیأت به عنوان هیأت برگزیده استان از سوی اداره ورزش و جوانان گفت: توسعه ورزش در بین ناشنوایان، جلب مشارکت‌کنندگان و ایجاد ظرفیت‌های مالی جدید و برنامه‌هایی که در جهت استعداد‌یابی ناشنوایان در حوزه‌های ورزشی از اقدامات هیأت ناشنوایان در سال گذشته بوده است و بر این اساس افرادی را به مسابقات بین‌المللی اعزام کند که برای نمونه در المپیک ناشنوایان ترکیه که در تابستان 96 برگزار شد از استان اصفهان 4 نفر شرکت کردند که توانستند مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کنند.

رئیس هیأت ناشنوایان اصفهان بیان کرد: حمایت از ورزش معلولان یک اصل اساسی است  که فقط منوط به اعتبارات دولتی نمی‌باشد و خیرین ورزش‌یار در استان اصفهان زحمات زیادی را کشیده‌اند که اگر به ورزش معلولان ورود پیدا کنند می‌تواند پیامد خوبی را به دنبال داشته باشد‌.

صادقی با بیان اینکه اداره ورزش و حوانان و سازمان ورزش شهرداری کمک‌هایی را انجام داده‌اند گفت: باید اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند تا بتوانیم تلاش بیشتری را با توجه به حضور 13 هزار و 500 نفر ناشنوا در استان انجام دهیم و توسعه ورزش ناشنوایان ببیشتر مد نظر قرار گیرد؛ هیأت‌های ورزشی دیگر نیز کمک‌حال ما بوده‌اند و  سه دوره اردوی تیم ملی فوتسال و مسابقات کشتی کشوری در اصفهان برگزار شده است.

وی ادامه داد: تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و خانواده‌های که دارای فرزند معلول هستند باید بتوانند با حضور فرزنداشان در مسابقات تشویق و ترغیب شوند؛ امیدواریم مشکل نبود استخر اختصاصی معلولان در استان که از نیاز‌های اساسی است حل شود.

 

انتهای پیام/م

 

حمایت از ورزش معلولان یک اصل اساسی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار