اربعین حسینی، غوغایی از جنس نور و فضیلت

همزمان با اربعین حسینی، دوستداران سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در استان آذربایجان غربی با حضور باشکوه در سطح شهر این روز را به عزاداری مشغول شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قرنهاست که دوستان اهل بیت (ع) با تمسک به کاروان داغدیده اسیران کربلا زیارت اربعین امام حسین (ع) را به جا می‌آورند. اما در سال‌های اخیر روح تازه‌ای در این زیارت پر فضیلت دمیده شده است و بر شکوه آن افزوده است. زیارتی که تا به حال بیشتر سلوک و همراهی فردی مردم با امام (ع) بود به مرحله‌ای جدید از جریان جمعی با محوریت محبت سید الشهداء (ع) رسیده است و مردم جهان با این پیاده روی به بلوغ یک جامعه آرمانی و ایمانی با محوریت امام (ع) نزدیکتر شده اند.

راهی طولانی برای رسیدن به این فضیلت بزرگ پیموده شده است.

عاشورای چند قرن پیش آغاز این راه بود. نهالی که در عاشورا کاشته شد امروز گل داده است و روزی عطر گل‌های بیشمار این شجره طیبه همه جهان را پر خواهد کرد.

این روز‌ها دورنمای اصلاحی که امام حسین (ع) با آن فداکاری بزرگ وعده آن را داده بودند بهتر می‌توان مشاهده نمود. می‌توان دید که خط سرخ عاشورا به خط سبز ظهور نزدیکتر شده است.

اربعین حسینی، غوغایی از جنس نور و فضیلت
شکوهی که امروز در زیارت میلیونی اربعین دیده می‌شود بشارتی بزرگ است و نشانه آماده‌تر شدن مردم جهان برای دوران با شکوه ظهور حضرت حجه بن الحسن (عج) می‌باشد. نمایشی کوچک از همدلی و برادری و محبتی که پس از ظهور وعده آن را به ما داده اند را می‌توان در زائران اربعین مشاهده کرد. در این زیارت می‌توان به خوبی دید که مرز‌های خود ساخته بشر مثل نژاد و قبیله و زبان و کشور از میان برداشته می‌شود. این‌ها همه به یاری خداوند ذائقه بشر را برای چشیدن طعم شیرین ظهور آماده خواهد کرد.

اما در این بین مردم آذربایجان غربی نیز همانند سایر مناطق کشور که طی چهل روز گذشته لباس عزاداری امام حسین (ع) را بر تن داشته‌اند، در اربعین حسینی با برگزاری برنامه‌های عزاداری در مساجد و تکایا با کاروان اسرای کربلا همراه می‌شوند. این در حالی است که این روز‌ها برخی از مردم در نجف و بین الحرمین و کربلا به سر می‌برند، برخی نیز از این سفر معنوی بازگشته اند و برخی نیز امسال از سفر عاشقی جا مانده اند.

مردم آذربایجان غربی در ماه صفر همچون ماه محرم روضه‌های عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) را برگزار می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها شرکت مردم در زیارت اربعین است که این زیارت به صورت دسته‌جمعی در مساجد، تکایا و امامزاده‌های آذربایجان غربی برگزار می‌شود. امسال نیز همچون سال‌های گذشته این برنامه با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در ارومیه برگزار می‌شود.

اربعین حسینی، غوغایی از جنس نور و فضیلت

اربعین حسینی به یک کنگره جهانی تبدیل شده است

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به جایگاه اربعین در بین مسلمانان، اظهار داشت: زیارت اربعین در متون دینی ما مورد توجه قرار گرفته و یکی از نشانه‌های مومن زیارت اربعین است.

وی درباره اهمیت این زیارت ور جامعه اسلامی افزود: مسئله اربعین با یک اهتمام و توجه ویژه‌ای انجام می‌شودو مردان و زنان ما از همه جای عالم با شور و حرارت مثال زدنی در این همایش بزرگ شرکت می‌کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: چند سالی که این بحث راهپیمایی حسینی بر پا شده آن را به یک کنگره جهانی تبدیل کرده است که این می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در تحول و تقرب مردم نسبت به خدای متعال و اولیای دین داشته باشد.

اربعین حسینی، غوغایی از جنس نور و فضیلت

اربعین جلوه‌ای بی نظیراز  ایثار و فداکاریها


حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به پر محتواترین حماسه تاریخی بشریت، اظهار داشت: بزرگترین تجمع عالم بشریت در عین گوناگونی و تنوع در نژاد و حتی دین و مذهب در قالبی به مراتب یکپارچه و متحد در اربعین حسینی و در مکانی که عظیم‌ترین حماسه تاریخ بشریت را به خود دیده است حادث می‌شود و در سراسر جهان چشم نوازی می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، اربعین را جلوه‌ای بی نظیر ایثار و فداکاری دانست و بیان کرد: نهضتی که برای احیای حق و عدالت و درنهایت سعادتمندی بشر براساس آموزه‌های حقیقی دین اسلام، هرگونه مشقّت و سختی را در خود حل کرد و جلوه‌های بی نظیر ایثار و فداکاری و وفاداری و صبر را در ابعاد متعالی انسان متجلّی کرد.

حجت الاسلام دیرباز درباره وحدت اربعین حسینی تصریح کرد: وحدت اربعین آزادگی، انسانیت و برادری را در مقابل تعصبات پوچ و وحشی گری متعصبانه سردمداران تروریسم آمریکایی منطقه به عرصه نمایش میگذارد.

وی ادامه داد: این ظرفیت بزرگ و فرصت فوق العاده برای تثبیت آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی که همانا در تداوم همان نهضت عاشورای حسینی به منصه ظهور رسیده است البته که می‌بایست مورد توجه ویژه بخش‌ها و لایه‌های مختلف کشور از جمله دولت جمهوری اسلامی قرار داشته باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: اربعین پیامی کوبنده برای استکبار جهانی است که قدرت مشتاقان کربلا بر دهان دشمنان می‌زند و این قدرت روز به روز در حال افزایش است.

 

انتهای پیام//ن.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.