مردم متدین و ولایتمدار آذربایجان شرقی در اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام )و یاران با وفایش بر سر و سینه زدند و گریستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در آذربایجان شرقی همزمان با اربعین حسینی در مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) بر سر و سینه زدند.

آذربایجان شرقی در ماتم اربعین حسینی گریست


مردم ولایتمدار این استان در شهرها ، بخشها و روستاها با برافراشتن بیرق های سیاه و تشکیل دستجات سینه زنی و زنجیر زنی و برگزاری مراسم شبیه خوانی در اربعین قافله سالار کربلا و فرزندان و یارانش گریستند .

آذربایجان شرقی در ماتم اربعین حسینی گریست


در تبریز هم اجتماع بزرگ خیابانی عزاداران حسینی و مراسم عزاداری جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی از جلوی مسجد کبود تبریز به طرف مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزارشد.

آذربایجان شرقی در ماتم اربعین حسینی گریست


تبریزی های متدین با حضور در مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها زیارت اربعین را قرائت کرده و با فریادهای لبیک یا زینب ، لبیک یا ابوالفضل ، لبیک یا حسین و هیهات من الذله با آرمانهای شهیدان دشت کربلا تجدید میثاق کردند .آذربایجان شرقی در ماتم اربعین حسینی گریست


این مراسم باشکوه که با نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود با برگزاری نماز جماعت در مصلای تبریز به پایان رسید.

 

آذربایجان شرقی در ماتم اربعین حسینی گریست

انتهای پیام/خ

مراسم عزاداری جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی درتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار