امام جمعه میاندوآب گفت: حذف دلار از معاملات بین المللی، آریکا را به انزوا برده و سبب نابودی و حذف این کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میاندوآب با تاکید بر هوشیاری و بصیرت در مقابل دشمنان، اظهار کرد: باید در مقابل دشمنان که هر روز به دنبال فتنه انگیزی و توطئه هستند بصیرت داشت و هوشیار بود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره همایش عظیم اربعین حسینی، افزود: یکی از توطئه‌های دشمنان این بود که این حماسه عظیم را کمرنگ جلوه دهد، ولی در این موضوع ناکام ماندند.

وی گفت: از این حماسه عظیم مردمی که میلیون‌ها نفر از کشور‌های مختلف دنیا در آن شرکت داشتند می‌توان در زمینه‌های مختلف بهره برداری کرد و باید مراقب بود تا دشمنان از آن بهره برداری نکنند.

حسن زاده با بیان اینکه عراق کشوری است که روزی آمریکا در آن پایگاه درست کرده بود و کشور ما را بمباران می‌کرد، تصریح کرد:، ولی امروز در عراق، پیاده روی اربعین انجام می‌گیرد وهمانطور که قبلا گفته شده، بار دیگر تکرار می‌کنم؛ بوش و اوباما خطایی کردند و عراق و سوریه را تقدیم ایران کردند و اگر ترامپ نیز خطا کند این بار ان شاالله پرچم اسلام را در سرزمین‌های اشغالی، تل آویو و حیفا برافراشته می‌کنیم.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: آمریکا به هر کشوری نفوذ کرده، آنجا را ما به دست گرفته ایم و اگر امروز از یمن به عربستان موشک شلیک می‌شود، نشان می‌دهد که آن‌ها از حزب الله لبنان که درس گرفته از حزب الله ایران است، درس آموخته اند.

وی با اشاره به اینکه امروز پوتین در مقابل مقام معظم رهبری تعظیم کرده و به درایت و هوشمندی ایشان اعتراف می‌کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری توصیه کردند که دلار از معاملات بین المللی حذف شود، چرا که این موضوع سبب نابودی و حذف آمریکا می‌شود.

حسن زاده با اشاره به روزجهانی علم و اهمیت علم آموزی، اظهار کرد: اگر علم در اختیار انسان‌های پارسا و باتقوا باشد می‌توان به مردم و جامعه خدمت کرد و اگر در دست انسان‌های بی تقوا باشد، با آن بمب اتم ساخته و جنایت می‌کنند.

امام جمعه میاندوآب افزود: اگر بخواهیم آینده کشور توام با پیشرفت و توسعه و تعالی باشد، باید قدرت علمی خود را بالا برده و به حداقل‌ها اکتفا نکنیم و این را در نظر داشته باشیم که قدرت علمی به تعداد مقالات و پژوهش هاست نه تعداد دانشجویان و اساتید و دانشگاهها.

وی به روز جهانی دیابت نیز اشاره کرد و با تاکید بر ورزش و تحرک، گفت: متاسفانه بیماری در جامعه ما زیاد شده است و مهم‌ترین دلیل آن نیز آن است که تحرک و ورزش کم شده و مزاج‌ها عوض شده است.

حسن زاده هم چنین بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی تاکید و تصریح کرد: هم چنین باید سنت حسنه وقف را در جامعه رواج داده و از آنچه که دوست داریم وقف کنیم.

انتهای پیام//ن.م

باید رشد و قدرت علمی کشور را بالا رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.