سرگئی شویگو گفت: تبلیغات رسانه‌های غربی پوششی برای فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی شویگو -- وزیر دفاع روسیه -- امروز (جمعه) در دیدار هیات مشترک وزارت دفاع روسیه و بلاروس گفت: تبلیغات رسانه‌های غربی در مورد تمرین های نظامی زاپاد 2017 پوششی برای فعالیت های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس و همچنین تمرین استفاده از سلاح هسته‌ای است.

شویگو با اشاره به تمرین‌های نظامی مشترک دو کشور گفت با وجود آن‌که این تمرین ها کاملا ماهیت دفاعی داشتند و از مدت ها قبل برای اجرای آن برنامه ریزی شده بود، مورد حملات گسترده رسانه ای و همچنین اتهام و انتقاد برخی از شرکای ما قرار گرفت.

شویگو افزود: حمله رسانه‌های غربی به این رزمایش‌ها و تبلیغات گسترده در مورد آن پوششی برای فعالیت‌های فزاینده ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس است. ناتو فعالیت‌هایش را در مرزهای شرقی خود افزایش داده است و در حال انجام دادن فعالیت های آموزش رزمی از جمله تمرین های مرتبط با بکارگیری تسلیحات هسته ای است.

شویگو تاکید کرد ناتو حضور خود را در مجاورت مرزهای ما به شدت افزایش داده است، امکانات و تجهیزات نظامی بیشتر مستقر کرده است و تسلیحات تهاجمی خود را به شکل متمرکزتری در مرزهای ما به کار می گیرد. ناتو به طور منظم در نزدیکی مرزهای ما تمرین های نظامی گسترده برگزار می‌کند و تجهیزات دریایی و هوایی خود را به طور منظم بروزرسانی می‌کند. اینگونه اقدامات ناتو باعث متزلزل شدن ثبات راهبردی منطقه می‌شود و ما در واکنش به آنها اقدامات مقتضی دفاعی انجام می دهیم.

وزیر دفاع روسیه گفت ما تمایلی به ورود به درگیری نظامی با غرب نداریم و آماده هستیم گفتگویی سازنده را در همه موضوعات امنیتی از جمله مسئله مهم مبارزه با تروریسم با طرف مقابل شروع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار